Αυστηρά μέτρα για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλούν τα αυτοκίνητα τίθενται σε εφαρμογή σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις από την 1η Ιανουαρίου 2018.
Ήδη, σε πολλές χώρες της Ευρώπης έχουν θεσπιστεί «ζώνες χαμηλών ρύπων» στα αστικά κέντρα, περιορίζοντας τη ρύπανση που προκαλούν οχήματα παλαιότερων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών. Ιδιαίτερα αυστηρά είναι τα μέτρα που αφορούν στα πετρελαιοκίνητα παλαιότερης τεχνολογίας.
Ειδικότερα, στο Άμστερνταμ, από την Πρωτοχρονιά απαγορεύεται η κυκλοφορία για τα Euro 1 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Στη Βαρκελώνη, δεν επιτρέπεται η είσοδος σε οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 1-2, ασχέτως τύπου καυσίμου.
Ήδη, σε πολλές χώρες της Ευρώπης έχουν θεσπιστεί «ζώνες χαμηλών ρύπων» στα αστικά κέντρα, περιορίζοντας τη ρύπανση που προκαλούν οχήματα παλαιότερων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών. Ιδιαίτερα αυστηρά είναι τα μέτρα που αφορούν στα πετρελαιοκίνητα παλαιότερης τεχνολογίας.
Ειδικότερα, στο Άμστερνταμ, από την Πρωτοχρονιά απαγορεύεται η κυκλοφορία για τα Euro 1 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Στη Βαρκελώνη, δεν επιτρέπεται η είσοδος σε οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 1-2, ασχέτως τύπου καυσίμου.
Το Βερολίνο απαγορεύει την κυκλοφορία στα Euro 1 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα.
Επίσης, στις Βρυξέλλες μέχρι το 2021 θα έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία στα Euro 2 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, στο Παρίσι θα απαγορεύονται τα Euro 3 πετρελαιοκίνητα και Euro 2 βενζινοκίνητα.
Στο Όσλο, τα πετρελαιοκίνητα που είναι προγενέστερης τεχνολογίας από την Euro 6, θα πληρώνουν τέλος εισόδου 1,5-10 ευρώ την ημέρα, ανάλογα με την ώρα εισόδου.
Επίσης, στις Βρυξέλλες μέχρι το 2021 θα έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία στα Euro 2 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, στο Παρίσι θα απαγορεύονται τα Euro 3 πετρελαιοκίνητα και Euro 2 βενζινοκίνητα.
Στο Όσλο, τα πετρελαιοκίνητα που είναι προγενέστερης τεχνολογίας από την Euro 6, θα πληρώνουν τέλος εισόδου 1,5-10 ευρώ την ημέρα, ανάλογα με την ώρα εισόδου.
Η αύξηση των ΙΧ οδήγησε σε μέτρα
Τα μέτρα κρίθηκαν επιβεβλημένα μετά την αύξηση των επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ κατά 4,5% το 2017. Από τα 241 εκατομμύρια οχήματα που κυκλοφορούσαν το 2016 στους ευρωπαϊκούς δρόμους, πλέον καταγράφονται 252 εκατομμύρια επιβατικά, με τα παλαιότερα εξ αυτών να συμμετέχουν 10 ως 15 φορές περισσότερο σε εκπεμπόμενους ρύπους.
Πάνω από 14 έτη ο μέσος όρος ηλικίας των ΙΧ στην Ελλάδα
Σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), στη χώρα μας, ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων είναι αυξημένος. Στις κεντρικές ευρωπαϊκές χώρες, ο μέσος όρος των επιβατικών είναι κοντά στα 9 χρόνια. Στην ΕΕ, ανέρχεται στα 11 έτη, ενώ στην Ελλάδα ξεπερνά τα 14 έτη.
Η μείωση των ρύπων εκτιμάται ότι σχετίζεται με 400.000 πρόωρους θανάτους που προκαλούνται από την ατμοσφαιρική ρύπανση στην ΕΕ.
Τα μέτρα κρίθηκαν επιβεβλημένα μετά την αύξηση των επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ κατά 4,5% το 2017. Από τα 241 εκατομμύρια οχήματα που κυκλοφορούσαν το 2016 στους ευρωπαϊκούς δρόμους, πλέον καταγράφονται 252 εκατομμύρια επιβατικά, με τα παλαιότερα εξ αυτών να συμμετέχουν 10 ως 15 φορές περισσότερο σε εκπεμπόμενους ρύπους.
Πάνω από 14 έτη ο μέσος όρος ηλικίας των ΙΧ στην Ελλάδα
Σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), στη χώρα μας, ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων είναι αυξημένος. Στις κεντρικές ευρωπαϊκές χώρες, ο μέσος όρος των επιβατικών είναι κοντά στα 9 χρόνια. Στην ΕΕ, ανέρχεται στα 11 έτη, ενώ στην Ελλάδα ξεπερνά τα 14 έτη.
Η μείωση των ρύπων εκτιμάται ότι σχετίζεται με 400.000 πρόωρους θανάτους που προκαλούνται από την ατμοσφαιρική ρύπανση στην ΕΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου