ΕΙΔΗΣΕΙΣ******

Ένας άνθρωπος που δεν προχωράει δεν αφήνει ίχνη.

RECENT POSTS

Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

Oι πιο παράξενες γέφυρες του κόσμου

Όταν η... τέχνη και η  φαντασία υπερκαλύπτει την αναγκαιότητα της κάλυψης των καθημερινών  αναγκών – Έργα του ανθρώπου που μένουν στο χρόνο...

Στη βασική τους μορφή οι γέφυρες εξυπηρετούν εδώ και αιώνες την ανάγκη των ανθρώπων να υπερβαίνουν εμπόδια, να συντομεύουν διαδρομές και να διευκολύνουν την καθημερινότητά τους.

Σε ορισμένες περιπτώσεις όμως οι δημιουργοί τους, είτε είναι διάσημοι αρχιτέκτονες και μηχανικοί, είτε απλοί ανώνυμοι τεχνίτες, κατάφεραν να φτιάξουν όχι απλές κατασκευές αλλά πραγματικά έργα τέχνης, τέτοια που να παραμένουν στο χρόνο και τελικώς να αποτελούν σημεία αναφοράς!

1. Όπως στην περίπτωση της  γέφυρας Rakotz στο Kromlau της Γερμανίας,  η οποία εδώ και καιρό έχει πάψει να χρησιμοποιείται για μεταφορικούς σκοπούς και αποτελεί πλέον ένα από τα σημαντικότερα τουριστικά αξιοθέατα της περιοχής και ως ένα από τα χαρακτηριστικότερα δείγματα μεσαιωνικής, λίθινης κατασκευής.




2. Στον αντίποδα η πλέον εντυπωσιακή και σύγχρονη κατασκευή, ενδεικτική των δυνατοτήτων των σύγχρονων αρχιτεκτόνων και των νέων υλικών, είναι η “γέφυρα στους ουρανούς”, στην Μαλαισία. Ο λόγος για την γέφυρα Langkawi Sky Bridge, δημιούργημα του αρχιτέκτονα Mayur Kanaiya, που συνδέει δύο κορυφές στο βουνό Gunung Mat Cincang στο νησί Pulau Langkawi. Η γέφυρα, συνολικού μήκους 125 μέτρων, δίνει στους ταξιδιώτες την ευκαιρία να απολαύσουν μια μοναδική θέα που κόβει την ανάσα, καθώς νιώθουν να αιωρούνται πάνω από το βουνό...




3. Αυτή η διπλή γέφυρα θεωρείται ως ένα από τα θαύματα των ντόπιων τεχνιτών στην Ινδία. Αντί για τούβλα, τσιμέντο ή σίδερα είναι φτιαγμένη εξ' ολοκλήρου από ξύλα και πλεξούδες φυτών! Βρίσκεται στο κρατίδιο Meghalaya στο χωριό Cherrapunji και οι ντόπιοι δηλώνουν πως μπορεί να κρατήσει το βάρος 50 ανθρώπων. Έχει μήκος σχεδόν 30 μέτρα και θεωρείται μια από τις παλαιότερες “σχοινένιες” γέφυρες στον κόσμο που εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται καθημερινά. 




4. Είθισται οι γέφυρες να χρησιμεύουν  στο να υπερπηδήσει κανείς  εμπόδια. Με δυο λόγια κατασκευάζονται ΠΑΝΩ από τα σημεία που στοχεύουν στο να συνδέσουν. Ιδίως όταν πρόκειται για γέφυρες πάνω από υδάτινους όγκους, το λογικό είναι αυτές να έχουν επαρκές ύψος για να αποφεύγουν τα νερά, ακόμα και σε περιπτώσεις υπερχείλισής τους. Αυτό ΔΕΝ ισχύει στην περίπτωση της γέφυρας στρο Fort de Roovere, κοντά στο χωριό Halsteren στην Ολλανδία. Η οποία είναι η πρώτη γέφυρα στον κόσμο που μπορεί να... βυθισθεί κάτω από το ποτάμι που διασχίζει και να αναδυθεί όταν πρόκειται να τη διασχίσουν άνθρωποι. Η ιδέα και η κατασκευή ήταν ενός φοιτητή της αρχιτεκτονικής, του Wu Zhuoyi, ο οποίος απέδειξε πως και λειτουργική μπορεί να είναι μια τέτοια γέφυρα και παράλληλα να μετατραπεί και σε πόλο έλξης τουριστών! 




5. Στο Λονδίνο η ιδέα της  κατασκεής μιας γέφυρας που θα συνδέει τις όχθες ενός ποταμού χωρίς να εμποδίζει την... κυκλοφορία (!), βρήκε μια άλλη έκφραση, ολίγον... ακροβατική! Ο λόγος για την “κυλιόμενη γέφυρα” (Rolling Bridge) των 12 μέτρων που κυλάει μέσα στο νερό για να επιτρέψει στους πεζούς να περάσουν από την μία όχθη του Grand Union Canal στο Paddington Basin, στην άλλη, κι όταν χρειαστεί να περάσουν βάρκες από το κανάλι, απλώς... κυλάει στην όχθη και ανοίγει το δίαυλο. Κάθε Παρασκευή μεσημέρι οι χειριστές της γέφυρας επιδεικνύουν τις... ακροβατικές της ικανότητες στα γκρουπ των τουριστών που μαζεύονται να απολαύσουν το θέαμα!




6. Η απλότητα των τεχνιτών  που μπορούν να δημιουργήσουν  θαύματα με ελάχιστα υλικά  βρίσκει το πιο αντιπροσωπευτικό  της δείγμα στην περίπτωση  της πέτρινης γέφυρας Shaharah Bridge στην Υεμένη. Οι ντόπιοι τεχνίτες δημιούργησαν εδώ και πολλές δεκαετίες όχι απλά μια πέτρινη γέφυρα στο απόλυτο χάος, αλλά ένα ολοκληρωμένο σύστημα με μονοπάτια και σκάλες σκαμμένες στα πλευρά του βουνού για να ενώσουν εντελώς απομονωμένες περιοχές...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου