Με απόφαση των υπουργών Υποδομών, κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη και Οικονομικών, κ. Γιάννη Στουρνάρα, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και ήταν προαπαιτούμενη δράση για την εκταμίευση της δόσης, προβλέπει ότι «το χρέος του ΟΣΕ προς το Δημόσιο μειώνεται ισόποσα με την αξία του μεταβιβαζόμενου τροχαίου υλικού ...όπως αυτή προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις του ΟΣΕ Α.Ε. (λογιστική αξία)».
Πρόκειται για 3.352 φορτάμαξες, αυτοκινητάμαξες, επιβατάμαξες και κινητήρες. «Τα ζητήματα που σχετίζονται με την παραλαβή του τροχαίου υλικού, τα αρμόδια για την παραλαβή όργανα, τους χώρους φύλαξης, τη διαπίστωση της κατάστασης του μεταβιβαζόμενου τροχαίου υλικού, καθώς και την τεχνική και οικονομική αποτίμηση του τροχαίου υλικού για τον προσδιορισμό της εμπορικής αξίας του» θα ρυθμιστούν με νέα απόφαση.
Ωστόσο, προκαλεί ενδιαφέρον η πρόνοια ότι «εάν από τον προσδιορισμό της εμπορικής αξίας του μεταβιβαζόμενου τροχαίου υλικού διαπιστωθεί απόκλιση» σε σχέση με τη λογιστική του αξία, «θα αναπροσαρμοστεί το ύψος του διαγραφόμενου χρέους του ΟΣΕ προς το Δημόσιο, ώστε να ισούται με την εμπορική αξία του εν λόγω τροχαίου υλικού».
Αξίζει να σημειωθεί ότι το υπουργείο Υποδομών έχει προκηρύξει διαγωνισμό για την πρόσληψη ανεξάρτητου συμβούλου, που θα αναλάβει την εκτίμηση της αξίας του τροχαίου υλικού που μεταβιβάζεται στο δημόσιο, κάτι που, επίσης, αποτελούσε προαπαιτούμενη δράση από τους δανειστές.
Έτσι, για πρώτη φορά από την ίδρυση των Σιδηροδρόμων του Ελληνικού Κράτους (ΣΕΚ) το 1920 από το Ελευθέριο Βενιζέλο, που τέθηκαν επικεφαλής της διαδικασίας εθνικοποίησης τόσο των παραχωρησιούχων της Παλαιάς Ελλάδας (ΣΠΑΠ, ΣΠΚ, ΣΒΔΕ, Σιδηρόδρομος Θεσσαλίας) όσο και των Νέων Χωρών (Γραμμές Θεσσαλονίκης προς Κωνσταντινούπολη, Μοναστήρι και Γευγελή, Γαλλοελληνική εταιρία Σιδηροδρόμων), η εταιρική συνέχεια των ΣΕΚ, δηλαδή ο ΟΣΕ δεν θα έχει τρένα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου