Ο Τζέρεμι Κάρμαν έχει θέσει ως στόχο να κατασκευάσει την πρώτη μοτοσυκλέτα με ενσωματωμένο χώρο διαμονής! Κάτι σαν motorhome δηλαδή, αλλά σε δύο ρόδες.
Το MotoHome, όπως είναι η κατοχυρωμένη ονομασία του, πέρα από όνειρο ζωής, αποτέλεσε το θέμα διατριβής του Κάρμαν στη σχολή Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου Νότιας Καλιφόρνιας.
Για να μπορέσει να κάνει πραγματικότητά το όραμά του προσέφυγε στην υποστήριξη του κοινού, μέσω on-line χρηματοδότησης.
«Ο λόγος για τον οποίο αποφάσισα να σχεδιάσω μια πλήρως λειτουργική μοτοσυκλέτα εκτός δρόμου με καταφύγιο είναι γιατί θέλω να μπορώ να ταξιδεύω όπου θέλω χωρίς να υπάρχουν περιορισμοί λόγω εδάφους», σημειώνει ο Τζέρεμι Κάρμαν.
Κάτω από την κάψουλα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος για να φιλοξενήσει όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για κάμπινγκ, ενώ θα υπάρχει επίσης κουζίνα και τραπεζαρία, σύμφωνα με τον δημιουργό.
Αν μη τι άλλο η ιδέα είναι εντυπωσιακή, δεν γνωρίζουμε όμως κατά πόσο είναι λειτουργική, από την άποψη της συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας στο δρόμο και ιδιαίτερα στις στροφές, μιας και πρόκειται για μια ιδιόρρυθμη κατασκευή, με μεγάλο βάρος στο πίσω μέρος.
Υπάρχουν κι άλλες απορίες, όπως για παράδειγμα, κατά πόσο θα είναι σταθερή στο σταντ με τον αναβάτη στην κάψουλα; Κι αν φυσάει δυνατός αέρας πως θα αντιδρά στις αλλαγές κατεύθυνσης στο δρόμο ή ακόμη κι όταν είναι ακινητοποιημένη και «στημένη» πάνω στο σταντ;
Προφανώς αυτές είναι και «ανησυχίες» που έχει και ο ίδιος ο Τζέρεμι Κάρμαν που βρίσκεται πια στη διαδικασία δοκιμών του φιλόδοξου αυτού project.
Το MotoHome, όπως είναι η κατοχυρωμένη ονομασία του, πέρα από όνειρο ζωής, αποτέλεσε το θέμα διατριβής του Κάρμαν στη σχολή Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου Νότιας Καλιφόρνιας.
Για να μπορέσει να κάνει πραγματικότητά το όραμά του προσέφυγε στην υποστήριξη του κοινού, μέσω on-line χρηματοδότησης.
«Ο λόγος για τον οποίο αποφάσισα να σχεδιάσω μια πλήρως λειτουργική μοτοσυκλέτα εκτός δρόμου με καταφύγιο είναι γιατί θέλω να μπορώ να ταξιδεύω όπου θέλω χωρίς να υπάρχουν περιορισμοί λόγω εδάφους», σημειώνει ο Τζέρεμι Κάρμαν.
Θα ακολουθήσω τα βήματα πολλών άλλων αναβατών που πραγματοποίησαν τόσο εκπληκτικά πράγματα, μόνο που η βασική διαφορά είναι ότι θα το κάνω με τη μοτοσυκλέτα που σχεδίασα και κατασκεύασα ο ίδιος, που διαθέτει ενσωματωμένο καταφύγιο. Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο για έναν αρχιτέκτονα».
Η ιδέα είναι έξυπνη, αλλά δύσκολα εφαρμόσιμη, ώστε να είναι πλήρως λειτουργική χωρίς να υπάρχουν θέματα ασφάλειας.
Ο φιλόδοξος αρχιτέκτονας χρησιμοποίησε ως βάση για την
Η ιδέα είναι έξυπνη, αλλά δύσκολα εφαρμόσιμη, ώστε να είναι πλήρως λειτουργική χωρίς να υπάρχουν θέματα ασφάλειας.
Ο φιλόδοξος αρχιτέκτονας χρησιμοποίησε ως βάση για την
κατασκευή του MotoHome μια Honda CB, στην οποία έκανε διάφορες μετατροπές, ούτως ώστε να μπορέσει να σηκώσει το επιπλέον βάρος και να αλλάξει το κέντρο βάρους.
Το μπροστινό πιρούνι προέρχεται από CR 500, ώστε να μπορεί η μοτοσυκλέτα να κινείται σε οποιοδήποτε τερέν, παράλληλα το ψαλίδι αντικαταστάθηκε με νέο, πολύ μακρύτερο, ενώ κατασκευάστηκε και νέο υποπλαίσιο για να στηριχθεί η κάψουλα διαμονής, το βάρος της οποίας είναι στα 16 κιλά άδεια.
Το μπροστινό πιρούνι προέρχεται από CR 500, ώστε να μπορεί η μοτοσυκλέτα να κινείται σε οποιοδήποτε τερέν, παράλληλα το ψαλίδι αντικαταστάθηκε με νέο, πολύ μακρύτερο, ενώ κατασκευάστηκε και νέο υποπλαίσιο για να στηριχθεί η κάψουλα διαμονής, το βάρος της οποίας είναι στα 16 κιλά άδεια.
Κάτω από την κάψουλα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος για να φιλοξενήσει όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για κάμπινγκ, ενώ θα υπάρχει επίσης κουζίνα και τραπεζαρία, σύμφωνα με τον δημιουργό.
Αν μη τι άλλο η ιδέα είναι εντυπωσιακή, δεν γνωρίζουμε όμως κατά πόσο είναι λειτουργική, από την άποψη της συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας στο δρόμο και ιδιαίτερα στις στροφές, μιας και πρόκειται για μια ιδιόρρυθμη κατασκευή, με μεγάλο βάρος στο πίσω μέρος.
Υπάρχουν κι άλλες απορίες, όπως για παράδειγμα, κατά πόσο θα είναι σταθερή στο σταντ με τον αναβάτη στην κάψουλα; Κι αν φυσάει δυνατός αέρας πως θα αντιδρά στις αλλαγές κατεύθυνσης στο δρόμο ή ακόμη κι όταν είναι ακινητοποιημένη και «στημένη» πάνω στο σταντ;
Προφανώς αυτές είναι και «ανησυχίες» που έχει και ο ίδιος ο Τζέρεμι Κάρμαν που βρίσκεται πια στη διαδικασία δοκιμών του φιλόδοξου αυτού project.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου