ΕΙΔΗΣΕΙΣ******

Ένας άνθρωπος που δεν προχωράει δεν αφήνει ίχνη.

RECENT POSTS

Κυριακή 6 Μαΐου 2018

Τα νεκροταφεία ποδηλάτων της Κίνας.

Τα τελευταία δύο χρόνια, τα κοινόχρηστα ποδήλατα έχουν γίνει εξαιρετικά δημοφιλή στις πόλεις της Κίνας.
Οι χρήστες κατεβάζουν μια εφαρμογή πληρώνοντας μια μικρή χρέωση για να ξεκλειδώσουν ένα ποδήλατο και στη συνέχεια να τον κλειδώσουν όταν φτάσουν στον προορισμό τους. Ορισμένες πόλεις έχουν καθορίσει χώρους στάθμευσης, αλλά πολλά κοινόχρηστα ποδήλατα μένουν οπουδήποτε. Έτσι, πολλά ποδήλατα απλώς εγκαταλείπονται.
Τελευταία η προσφορά υπερβαίνει τη ζήτηση και η υποδομή των πόλεων δεν είναι σε θέση να χειριστεί την απότομη αύξηση των ποδηλάτων. Ως εκ τούτου νεκροταφεία ποδηλάτων σχηματίζονται σε διάφορες πόλεις.
Η κινεζική αστυνομία απόκτησε μια πρόσθετη δουλειά τώρα - μαζεύοντας ποδήλατα που οι αναβάτες πάρκαραν ή εγκατέλειψαν ποδήλατα  στους δρόμους.In the past two years, bicycle sharing, or bike sharing, has become extremely popular in China's cities. Now as supply exceeds demand, the cities’ infrastructure is incapable of handling the sudden increase in the bicycles. Therefore, bicycle graveyards are cropping up in different cities. (Photo: Reuters)

Bicycles of various bike-sharing services are seen at a vacant lot in Wuhan, Hubei province, China. (Photo: Reuters)In megacities such as Beijing, millions of these bikes are said to trundle along the streets. (Photo: Reuters)

How it works | Users download an app, pay a small fee to unlock a bike and then lock it back up upon reaching their destination. Some cities have designated parking places but many shared bikes can be left anywhere. Thus many bikes are simply abandoned. (Photo: Reuters)In fact, Chinese police have an extra job at hand now — picking up unattended bicycles as riders park or abandon bicycles at random spots on the streets The rise in bike sharing has added to the woes of local governments and law enforcement agencies. (Photo: Reuters)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου