Ενώ τα πρότζεκτ των ιπτάμενων αυτοκινήτων τοποθετούνται σε ένα μέλλον όχι και τόσο μακρινό, τα αυτοκίνητά μας συνεχίζουν να κυκλοφορούν με τα λάστιχα όπως τα γνωρίζουμε στο βασικό σχεδιασμό εδώ και δεκαετίες.
Από την άλλη, ακόμη κι αυτά τα ίδια τα αυτοκίνητα γνωρίζουν αλματώδη ανάπτυξη. Έχουμε εμπρός μας τον εκδημοκρατισμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οσονούπω την αυτόνομη οδήγηση, οπότε γιατί να μη υπάρξει μια ανατροπή στην τεχνολογία και των ελαστικών;
Ένα τέτοιο πρότζεκτ λοιπόν παρουσίασε η Michelin . Πρόκειται για το λάστιχο του μέλλοντος, υπό τη μορφή που η γαλλική εταιρεία
Από την άλλη, ακόμη κι αυτά τα ίδια τα αυτοκίνητα γνωρίζουν αλματώδη ανάπτυξη. Έχουμε εμπρός μας τον εκδημοκρατισμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οσονούπω την αυτόνομη οδήγηση, οπότε γιατί να μη υπάρξει μια ανατροπή στην τεχνολογία και των ελαστικών;
Ένα τέτοιο πρότζεκτ λοιπόν παρουσίασε η Michelin . Πρόκειται για το λάστιχο του μέλλοντος, υπό τη μορφή που η γαλλική εταιρεία
ονομάζει «Vision». Ένα πολύ εύστοχα επιλεγμένο όνομα, καθώς αυτό το καινούργιο λάστιχο δεν είναι προφανώς έτοιμο να μπει σε ευρεία παραγωγή. Πάντως, 15 πατέντες έχουν ήδη κατατεθεί από την εταιρεία.
Στην περίπτωσή μας, το ελαστικό συγχωνεύεται με τη ζάντα. Το πέλμα αποτελεί έτσι ενιαίο σώμα με μια δομή ικανή να υποστηρίξει το βάρος του αυτοκινήτου. Το λάστιχο είναι χωρίς αέρα, ως εκ τούτου δεν μπορεί να κλατάρει ή να σκάσει και το προσδόκιμο της ζωής του είναι όσο και του αυτοκινήτου.
Στην περίπτωσή μας, το ελαστικό συγχωνεύεται με τη ζάντα. Το πέλμα αποτελεί έτσι ενιαίο σώμα με μια δομή ικανή να υποστηρίξει το βάρος του αυτοκινήτου. Το λάστιχο είναι χωρίς αέρα, ως εκ τούτου δεν μπορεί να κλατάρει ή να σκάσει και το προσδόκιμο της ζωής του είναι όσο και του αυτοκινήτου.
Και κυρίως είναι «επαναφορτιζόμενο»: Με τη βοήθεια ενός εκτυπωτή 3D, μπορεί να αποθέσεις τη σωστή ποσότητα του καουτσούκ στο πέλμα, παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής των ελαστικών. Η τεχνική αυτή θα επιτρέπει επίσης να προσαρμόζεις τακτικά την επιφάνεια του ελαστικού ανάλογα με την προβλεπόμενη διαδρομή ή τις καιρικές συνθήκες. Η Michelin αναφέρει ότι «το υλικό που χρησιμοποιείται, που αναφέρεται στη τεχνολογία βουλκανισμού (σκλήρυνσης) εν ψυχρώ, προσφέρει την ίδια απόδοση με ένα συμβατικό πέλμα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου