ΕΙΔΗΣΕΙΣ******

Ένας άνθρωπος που δεν προχωράει δεν αφήνει ίχνη.

RECENT POSTS

Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2016

Οικογενειακή ξυλουργική βιοτεχνία κατακτάει τον κόσμο με τον πειραματισμό και τα design προϊόντα της

Τα δεδομένα έχουν αλλάξει σήμερα στην Ελλάδα. Οι δεκάδες μαραγκοί που υπήρχαν μέχρι τις αρχές του αιώνα σε όλες τις γειτονιές των ελληνικών πόλεων έχουν πλέον εκλείψει.
Τα έτοιμα προϊόντα τους εξαφάνισαν. Οι εταιρείες τύπου ΙΚΕΑ, με τα χιλιάδες φθηνά αλλά χαμηλότερης ποιότητας προϊόντα, κατέκτησαν τους Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι αγοράζουν και αλλάζουν τη διακόσμηση των σπιτιών τους ακόμα και μετά από ένα έτος.
Οι περισσότεροι Έλληνες ξυλουργοί, μαραγκοί και επιπλοποιοί δεν κατάφεραν να επιζήσουν στον ανταγωνισμό και έκλεισαν τις βιοτεχνίες τους. Πολλοί λίγοι φτιάχνουν πλέον χειροποίητα σαλόνια, τραπεζαρίες, κρεβατοκάμαρες ή κουζίνες. Το
βιομηχανοποιημένο έτοιμο και ίδιο προϊόν κατέκτησε τις νέες γενιές.
Μέσα όμως σε αυτή την καταστροφή της μικρής βιοτεχνίας του ξύλου, υπάρχουν νησίδες, ως άλλα γαλατικά χωριά, που το παλεύουν ακόμα και δημιουργούν προϊόντα που κτυπούν όχι μόνο την ελληνική αλλά και τη διεθνή αγορά. Προϊόντα που ξεφεύγουν από τα παραδοσιακά των προηγούμενων δεκαετιών, αλλά που έχουν πάνω τους τεχνογνωσία δεκαετιών προσαρμοσμένη στις σύγχρονες συνθήκες και απαιτήσεις.
Μία από αυτές είναι η XYLART. Μία οικογενειακή επιχείρηση, εξειδικευμένη στις ειδικές εφαρμογές ξύλου, με πορεία 40 σχεδόν χρόνων. Τη δημιούργησε ο Γιάννης Σταυράκης τη δεκαετία του 1970 και την παρέδωσε στους δύο γιους του οι οποίοι από διαφορετικές κατευθύνσεις ορμώμενοι συναντήθηκαν στο πατρικό ξυλουργείο και το αναπτύσσουν προς πλευρές που ούτε θα μπορούσε να φανταστεί ο παραδοσιακός μαραγκός πατέρας τους.

Ο Βασίλης εργάζεται από μικρός στο ξυλουργικό εργαστήριο στον Κολωνό.
Ο Νίκος έκανε μεταπτυχιακά στον τομέα της Πληροφόρησης στην Αγγλία και κατόπιν εργάστηκε στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου για δύο χρόνια ως βιβλιοθηκονόμος. Αφού πέρασε δύο μήνες στην Ιαπωνία, επέστρεψε στην Ελλάδα μόλις ξέσπασε η οικονομική κρίση με στόχο να δοκιμάσει την τύχη του στην οικογενειακή επιχείρηση.
Η μεγαλύτερη ευχαρίστηση της δημιουργικής αυτής απασχόλησης τους είναι ο πειραματισμός με το 
design και τα φυσικά υλικά, σε αναζήτηση λειτουργικών και ωστόσο αισθητικά ικανοποιητικών κατασκευών που να αντέχουν στο χρόνο.
Η επαφή με ανθρώπους από όλο τον κόσμο αποτελεί εξίσου ισχυρό κίνητρο. Με το 90% των προϊόντων να καταλήγουν στο εξωτερικό, οι προοπτικές αυτές συνεχώς διευρύνονται.
Αγορές της Ιταλίας, της Ισπανίας και της Γερμανίας αγκάλιασαν τα προϊόντα τους και πλέον το μέλλον ανοίγεται μπροστά τους για να κατακτήσουν από μια συνοικία της Αθήνας τον κόσμο του design.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου