Εκατομμύρια Βρετανοί, και όχι μόνο, διακινδυνεύουν την υγεία τους, όχι με κάποια επισφαλή συμπεριφορά, αλλά απλώς απολαμβάνοντας ένα ζεστό ρόφημα στις εμπορικές αλυσίδες του είδους. Αυτή τους η επιλογή έχει ως αποτέλεσμα να καταναλώνουν εν αγνοία τους, ακόμα και 25 κουτάλια του γλυκού ζάχαρη, μονομιάς. Η οργάνωση ειδικών Action on Sugar (Δράση για τη Ζάχαρη), διαπίστωσε ότι το 98% των 131 ζεστών ροφημάτων που πωλούνται από τις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες του τομέα θα
έπρεπε να φέρουν ειδική σήμανση λόγω της υπερβολικής ποσότητας ζάχαρης που περιέχουν, κάτι που όμως δεν επιβάλλεται από την ισχύουσα νομοθεσία.
Οπως διαπιστώθηκε το ρόφημα των Starbucks που περιλαμβάνει τσάι, χυμό σταφύλι, πορτοκάλι και κανέλα περιέχει 25 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη, τρεις φορές την ανώτατη ημερήσια πρόσληψη ζάχαρης για τους ενήλικες.
Ανάλογη είναι και η κατάσταση όσον αφορά τα ροφήματα που εμπορεύεται η αλυσίδα Costa με το Chai Latte να περιέχει 20 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη. Μία μεγάλη ζεστή σοκολάτα από το Starbucks, περιέχει 15 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη, διπλάσια ποσότητα δηλαδή από αυτή που θα είναι η ημερήσια πρόσληψη για έναν ενήλικα.
Περισσότερα από το ένα τρίτο των ροφημάτων που αναλύθηκαν, φαίνεται ότι περιέχουν ίση ή ακόμα και περισσότερη ζάχαρη από ένα μεταλλικό κουτάκι Coca Cola. Tα τελευταία χρόνια, οι αλυσίδες που δραστηριοποιούνται στον τομέα προσφέρουν στην πελατεία τους ευρεία γκάμα προϊόντων προκειμένου να προσελκύσουν ακόμα και αυτούς που δεν αγαπούν τον καφέ. Ζεστή σοκολάτα, τσάι και άλλα ζεστά ροφήματα βρίσκονται την ημερήσια διάταξη, όπως εξάλλου και διάφορα σιρόπια, θερμιδικές βόμβες, που αποσκοπούν στη βελτίωση της γεύσης του ροφήματος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσαν οι ειδικοί, το 20% του βρετανικού πληθυσμού επισκέπτεται καθημερινά τα υποκαταστήματα κάποιας αλυσίδας πώλησης καφέ και ροφημάτων χωρίς, ωστόσο, να γνωρίζει τη μεγάλη περιεκτικότητα σε ζάχαρη των διάφορων επιλογών.
Η οργάνωση Action on Sugar ζήτησε από τις αλυσίδες εμπορίας καφέ να σταματήσουν να σερβίρουν σε πολύ μεγάλα φλιτζάνια τα ζεστά ροφήματα που περιέχουν μεγάλη ποσότητα ζάχαρης. Οπως μάλιστα διευκρινίζουν, από τις εμπορικές φίρμες απομόνωσαν το Starbucks, επειδή οι δόσεις που σερβίρει είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές των ανταγωνιστών του.
Η εταιρεία Starbucks, πάντως, δήλωσε στον Guardian ότι έχει δεσμευθεί να περιορίσει τα πρόσθετα σάκχαρα στα ροφήματα που προσφέρει ακόμα και κατά 25% μέχρι το τέλος του 2020, τονίζοντας, ταυτόχρονα, ότι όλες οι διατροφικές πληροφορίες για τα διάφορα προϊόντα υπάρχουν τόσο στα καταστήματα όσο και στο Διαδίκτυο.
Ταυτόχρονα, και η εταιρεία Costa ανακοίνωσε ότι έκανε σημαντικά βήματα για να περιορίσει την περιεκτικότητα σε ζάχαρη όλων των προϊόντων της όπως, εξάλλου, και ότι από τον Απρίλιο θα περιορίσει την περιεκτικότητα σε αλάτι και ζάχαρη σε όλο το φάσμα των προϊόντων της.
Οπως εξηγούν οι ειδικοί, τα ζεστά ροφήματα δεν είναι κάτι που αγοράζει ο κόσμος καθημερινά αλλά μόνο περιστασιακά. Εχουν τρομακτικά πολλές θερμίδες και πολύ υψηλή συγκέντρωση ζάχαρης, ενώ συχνά συνοδεύονται από εδέσματα που είναι επίσης πολύ πλούσια σε θερμίδες και ζάχαρη. Οι ειδικοί συνιστούν στους καταναλωτές να επιλέγουν τα απλούστερα ζεστά ροφήματα, χωρίς πρόσθετα σιρόπια και στη μικρότερη δυνατή μερίδα.
έπρεπε να φέρουν ειδική σήμανση λόγω της υπερβολικής ποσότητας ζάχαρης που περιέχουν, κάτι που όμως δεν επιβάλλεται από την ισχύουσα νομοθεσία.
Οπως διαπιστώθηκε το ρόφημα των Starbucks που περιλαμβάνει τσάι, χυμό σταφύλι, πορτοκάλι και κανέλα περιέχει 25 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη, τρεις φορές την ανώτατη ημερήσια πρόσληψη ζάχαρης για τους ενήλικες.
Ανάλογη είναι και η κατάσταση όσον αφορά τα ροφήματα που εμπορεύεται η αλυσίδα Costa με το Chai Latte να περιέχει 20 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη. Μία μεγάλη ζεστή σοκολάτα από το Starbucks, περιέχει 15 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη, διπλάσια ποσότητα δηλαδή από αυτή που θα είναι η ημερήσια πρόσληψη για έναν ενήλικα.
Περισσότερα από το ένα τρίτο των ροφημάτων που αναλύθηκαν, φαίνεται ότι περιέχουν ίση ή ακόμα και περισσότερη ζάχαρη από ένα μεταλλικό κουτάκι Coca Cola. Tα τελευταία χρόνια, οι αλυσίδες που δραστηριοποιούνται στον τομέα προσφέρουν στην πελατεία τους ευρεία γκάμα προϊόντων προκειμένου να προσελκύσουν ακόμα και αυτούς που δεν αγαπούν τον καφέ. Ζεστή σοκολάτα, τσάι και άλλα ζεστά ροφήματα βρίσκονται την ημερήσια διάταξη, όπως εξάλλου και διάφορα σιρόπια, θερμιδικές βόμβες, που αποσκοπούν στη βελτίωση της γεύσης του ροφήματος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσαν οι ειδικοί, το 20% του βρετανικού πληθυσμού επισκέπτεται καθημερινά τα υποκαταστήματα κάποιας αλυσίδας πώλησης καφέ και ροφημάτων χωρίς, ωστόσο, να γνωρίζει τη μεγάλη περιεκτικότητα σε ζάχαρη των διάφορων επιλογών.
Η οργάνωση Action on Sugar ζήτησε από τις αλυσίδες εμπορίας καφέ να σταματήσουν να σερβίρουν σε πολύ μεγάλα φλιτζάνια τα ζεστά ροφήματα που περιέχουν μεγάλη ποσότητα ζάχαρης. Οπως μάλιστα διευκρινίζουν, από τις εμπορικές φίρμες απομόνωσαν το Starbucks, επειδή οι δόσεις που σερβίρει είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές των ανταγωνιστών του.
Η εταιρεία Starbucks, πάντως, δήλωσε στον Guardian ότι έχει δεσμευθεί να περιορίσει τα πρόσθετα σάκχαρα στα ροφήματα που προσφέρει ακόμα και κατά 25% μέχρι το τέλος του 2020, τονίζοντας, ταυτόχρονα, ότι όλες οι διατροφικές πληροφορίες για τα διάφορα προϊόντα υπάρχουν τόσο στα καταστήματα όσο και στο Διαδίκτυο.
Ταυτόχρονα, και η εταιρεία Costa ανακοίνωσε ότι έκανε σημαντικά βήματα για να περιορίσει την περιεκτικότητα σε ζάχαρη όλων των προϊόντων της όπως, εξάλλου, και ότι από τον Απρίλιο θα περιορίσει την περιεκτικότητα σε αλάτι και ζάχαρη σε όλο το φάσμα των προϊόντων της.
Οπως εξηγούν οι ειδικοί, τα ζεστά ροφήματα δεν είναι κάτι που αγοράζει ο κόσμος καθημερινά αλλά μόνο περιστασιακά. Εχουν τρομακτικά πολλές θερμίδες και πολύ υψηλή συγκέντρωση ζάχαρης, ενώ συχνά συνοδεύονται από εδέσματα που είναι επίσης πολύ πλούσια σε θερμίδες και ζάχαρη. Οι ειδικοί συνιστούν στους καταναλωτές να επιλέγουν τα απλούστερα ζεστά ροφήματα, χωρίς πρόσθετα σιρόπια και στη μικρότερη δυνατή μερίδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου