Με... ταχύτατους ρυθμούς προχωράει η ανάπτυξη της νέας φουτουριστικής τεχνολογίας Hyperloop, η οποία υπόσχεται να φέρει την πρώτη επανάσταση στις χερσαίες μεταφορές του 21ου αιώνα κάνοντάς τες σχεδόν υπερηχητικές!
Η τεχνολογία αυτή αποτελεί πνευματικό παιδί του δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία της Space X και της Tesla Ελον Μασκ και σύντομα θα ξεκινήσουν οι δοκιμές στην έρημο της Νεβάδα στις ΗΠΑ. Εάν το πρώτο αυτό δοκιμαστικό στάδιο στεφθεί με επιτυχία, τότε οι κάψουλες Hyperloop το αργότερο μέχρι το
Η τεχνολογία αυτή αποτελεί πνευματικό παιδί του δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία της Space X και της Tesla Ελον Μασκ και σύντομα θα ξεκινήσουν οι δοκιμές στην έρημο της Νεβάδα στις ΗΠΑ. Εάν το πρώτο αυτό δοκιμαστικό στάδιο στεφθεί με επιτυχία, τότε οι κάψουλες Hyperloop το αργότερο μέχρι το
2020 θα μπορούν να μεταφέρουν επιβάτες από ένα σημείο του δικτύου σε ένα άλλο με ταχύτητες που θα φτάνουν τα 1.126,5 χιλιόμετρα την ώρα, την ώρα που η ταχύτητα του ήχου είναι 1.236 χιλιόμετρα την ώρα!
Σύμφωνα με το αρχικό πλάνο, οι «κάψουλες»-βαγόνια του Hyperloop θα ταξιδεύουν αιωρούμενες μέσα σε σωλήνες-«σήραγγες» που εντός τους θα επικρατούν συνθήκες χαμηλής πίεσης. Οι σήραγγες αυτές δεν θα είναι υπόγειες, αλλά θα στηρίζονται σε κατασκευές στήριξης που θα διατρέχουν όλη τη διαδρομή.
Θα κοστίσει 8 δισ. δολάρια
Σύμφωνα με το αρχικό πλάνο, οι «κάψουλες»-βαγόνια του Hyperloop θα ταξιδεύουν αιωρούμενες μέσα σε σωλήνες-«σήραγγες» που εντός τους θα επικρατούν συνθήκες χαμηλής πίεσης. Οι σήραγγες αυτές δεν θα είναι υπόγειες, αλλά θα στηρίζονται σε κατασκευές στήριξης που θα διατρέχουν όλη τη διαδρομή.
Θα κοστίσει 8 δισ. δολάρια
Για την ανάπτυξη του δικτύου αυτού που θα ενώνει το Σαν Φρανσίσκο με το Λος Αντζελες η εταιρεία Hyperloop Technologies έχει λάβει χρηματοδότηση 37 εκατομμυρίων δολαρίων, όμως το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται ότι θα φτάσει μέχρι και τα 8 δισεκατομμύρια δολάρια. Εάν όλα πάνε καλά, τότε οι επιβάτες του Hyperloop θα μπορούν να φτάσουν από την μία πόλη στην άλλη σε μόλις 35 λεπτά, ενώ μέχρι τώρα το ταξίδι με το αεροπλάνο διαρκεί το λιγότερο 70 λεπτά!
Καταλυτικό ρόλο στο πόσο γρήγορα θα γίνει πραγματικότητα το υπέργειο χερσαίο υπερηχητικό ταξίδι ανάμεσα σε δύο σημεία του πλανήτη αναμένεται να παίξει το γεγονός πως εκτός από τη Hyperloop Technologies, στην κούρσα για την ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτής υπάρχει και ανταγωνίστρια εταιρεία, η Hyperloop Transportation Technologies.
Καταλυτικό ρόλο στο πόσο γρήγορα θα γίνει πραγματικότητα το υπέργειο χερσαίο υπερηχητικό ταξίδι ανάμεσα σε δύο σημεία του πλανήτη αναμένεται να παίξει το γεγονός πως εκτός από τη Hyperloop Technologies, στην κούρσα για την ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτής υπάρχει και ανταγωνίστρια εταιρεία, η Hyperloop Transportation Technologies.
Η πρώτη έχει εξασφαλίσει άδειες για κατασκευή δοκιμαστικού δικτύου μήκους 3 χιλιομέτρων και η άλλη, σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, έβγαλε άδειες για την κατασκευή δοκιμαστικού δικτύου μήκους 8 χιλιομέτρων στη μέση περίπου της διαδρομής Σαν Φρανσίσκο-Λος Αντζελες. Η κατασκευή τους θα ξεκινήσει στα μέσα του τρέχοντος έτους και οι δοκιμές θα ξεκινήσουν προς τα τέλη του 2016. Ο ίδιος ο Μασκ έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν σχετίζεται άμεσα με καμία από τις δύο εταιρείες.
Σύμφωνα με τους ειδικούς πάντως, στην πράξη η αρχική ιδέα αποδεικνύεται εξαιρετικά δυσεφάρμοστη και έτσι και οι δύο εταιρείες προσανατολίζονται προς το πάντρεμα της ιδέας αυτής με την υπάρχουσα τεχνολογία με την οποία λειτουργούν οι μαγνητικές αμαξοστοιχίες τύπου maglev.
Επιπλέον, σύμφωνα με τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, παρότι οι δοκιμές θα γίνουν όντως στη «γραμμή» Σαν Φρανσίσκο-Λος Αντζελες, η πρώτη εφαρμογή της τεχνολογίας αυτής σε κανονική κλίμακα θα γίνει εκτός των ΗΠΑ, πιθανότατα στη Μεγάλη Βρετανία, στη Μέση Ανατολή ή σε κάποια χώρα της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπου από τη μια υπάρχουν σοβαρές ανάγκες για αναβάθμιση των υποδομών μεταφορών και από την άλλη υπάρχει λιγότερη γραφειοκρατία.
Ενα ερώτημα πάντως που θέτουν αρκετοί, οι οποίοι αντιμετωπίζουν με κάποια δόση σκεπτικισμού το όλο πρότζεκτ, είναι εάν το ταξίδι με το Hyperloop θα είναι όντως ελκυστικό για τους επιβάτες. Οπως τονίζουν, η τεράστια ταχύτητα σε συνδυασμό με τον περιορισμένο χώρο εντός των «σωλήνων» περισσότερο προκαλούν ένα αίσθημα φόβου παρά άνεσης και ασφάλειας.
Επιπλέον, σύμφωνα με τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, παρότι οι δοκιμές θα γίνουν όντως στη «γραμμή» Σαν Φρανσίσκο-Λος Αντζελες, η πρώτη εφαρμογή της τεχνολογίας αυτής σε κανονική κλίμακα θα γίνει εκτός των ΗΠΑ, πιθανότατα στη Μεγάλη Βρετανία, στη Μέση Ανατολή ή σε κάποια χώρα της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπου από τη μια υπάρχουν σοβαρές ανάγκες για αναβάθμιση των υποδομών μεταφορών και από την άλλη υπάρχει λιγότερη γραφειοκρατία.
Ενα ερώτημα πάντως που θέτουν αρκετοί, οι οποίοι αντιμετωπίζουν με κάποια δόση σκεπτικισμού το όλο πρότζεκτ, είναι εάν το ταξίδι με το Hyperloop θα είναι όντως ελκυστικό για τους επιβάτες. Οπως τονίζουν, η τεράστια ταχύτητα σε συνδυασμό με τον περιορισμένο χώρο εντός των «σωλήνων» περισσότερο προκαλούν ένα αίσθημα φόβου παρά άνεσης και ασφάλειας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου