Το προσχέδιο του προϋπολογισμού προβλέπει λιτότητα ύψους 5,6 δισ. ευρώ εξαιτίας των αυξημένων εσόδων κατά 2,5 δισ. ευρώ και της περαιτέρω περικοπής των δαπανών κατά 3,1 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2013.
Συγκεκριμένα, οι φόροι του 2014 θα είναι ακριβότεροι κατά 11,2% και θα έρθουν από:
- κατάργηση της κλίμακας εισοδήματος που ισχύει σήμερα και θέσπιση νέας, με μόνο τρία κλιμάκια για μισθωτούς και συνταξιούχους,
- κατάργηση του αφορολογήτου των 5.000 ευρώ και αντικατάστασή του με σταθερή έκπτωση φόρου 2.100 ευρώ σε όσους έχουν εισόδημα έως 21.000 ευρώ, η οποία θα μειώνεται κατά 100 ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ εισοδήματος,
- κατάργηση φοροαπαλλαγών για τόκους στεγαστικών δανείων, ενοίκια κύριας κατοικίας και των παιδιών που σπουδάζουν, ασφάλιστρα και δίδακτρα φροντιστηρίων,
- νέο τρόπο υπολογισμού του φόρου εισοδήματος, ο οποίος θα υπολογίζεται ανάλογα με την πηγή προέλευσης του εισοδήματος,
- αλλαγή της κλίμακας φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών, με κατάργηση του αφορολογήτου των 5.000 ευρώ, ενώ δεν προβλέπεται ούτε η έκπτωση φόρου των 2.100 ευρώ,
- αυτοτελή φορολόγηση του εισοδήματος που προκύπτει από ακίνητα, με συντελεστή 10% για το εισόδημα έως 12.000 ευρώ και με 33% για το υπερβάλλον ποσό, ενώ
- αυξημένοι θα είναι και οι φόροι στην ακίνητη περιουσία κατά 500 εκατ. ευρώ τουλάχιστον. Αντίθετα, ελαφρά χαμηλότερη κατά 0,4% θα είναι οι έμμεσοι φόροι, οι οποίοι θα διαμορφωθούν στα 24,5 δισ. ευρώ, από 24,6 δισ. ευρώ που ήταν το 2013.
- κατάργηση της κλίμακας εισοδήματος που ισχύει σήμερα και θέσπιση νέας, με μόνο τρία κλιμάκια για μισθωτούς και συνταξιούχους,
- κατάργηση του αφορολογήτου των 5.000 ευρώ και αντικατάστασή του με σταθερή έκπτωση φόρου 2.100 ευρώ σε όσους έχουν εισόδημα έως 21.000 ευρώ, η οποία θα μειώνεται κατά 100 ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ εισοδήματος,
- κατάργηση φοροαπαλλαγών για τόκους στεγαστικών δανείων, ενοίκια κύριας κατοικίας και των παιδιών που σπουδάζουν, ασφάλιστρα και δίδακτρα φροντιστηρίων,
- νέο τρόπο υπολογισμού του φόρου εισοδήματος, ο οποίος θα υπολογίζεται ανάλογα με την πηγή προέλευσης του εισοδήματος,
- αλλαγή της κλίμακας φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών, με κατάργηση του αφορολογήτου των 5.000 ευρώ, ενώ δεν προβλέπεται ούτε η έκπτωση φόρου των 2.100 ευρώ,
- αυτοτελή φορολόγηση του εισοδήματος που προκύπτει από ακίνητα, με συντελεστή 10% για το εισόδημα έως 12.000 ευρώ και με 33% για το υπερβάλλον ποσό, ενώ
- αυξημένοι θα είναι και οι φόροι στην ακίνητη περιουσία κατά 500 εκατ. ευρώ τουλάχιστον. Αντίθετα, ελαφρά χαμηλότερη κατά 0,4% θα είναι οι έμμεσοι φόροι, οι οποίοι θα διαμορφωθούν στα 24,5 δισ. ευρώ, από 24,6 δισ. ευρώ που ήταν το 2013.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου