Στην αρχή ήταν η κρίση, μετά τα χαμηλά εισοδήματα και μετά η αύξηση της τιμής του πετρελαίου. Η ζήτηση για καυσόξυλα εκτινάχθηκε, δημιουργώντας μεγάλα περιθώρια κέρδους, τα οποία αποτέλεσαν «κίνητρο» για πολλούς να ασχοληθούν με τη λαθροϋλοτομία, καταστρέφοντας τη φύση, αποκομίζοντας παράνομα κέρδη και δίνοντας «τροφή» στο παρεμπόριο. «Το 80% των παραβάσεων που εντοπίσαμε εντός του 2013 αφορά τη διακίνηση καυσόξυλων για λόγους εμπορίας και μόλις ένα 20% αφορά την υλοτόμηση ξύλων για την κάλυψη προσωπικών αναγκών» εξηγεί στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο Γενικός Διευθυντής Δασών και Αγροτικών Υποθέσεων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης Νικήτας Φραγκισκάκης.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι, σε σύνολο 3567 ελέγχων στη μεταφορά καυσόξυλων, εντοπίστηκαν 165 παραβάσεις και κατασχέθηκαν 461 τόνοι ξύλα, 25 οχήματα, 33 εργαλεία κοπής και κάποια ζώα μεταφοράς.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι, σε σύνολο 3567 ελέγχων στη μεταφορά καυσόξυλων, εντοπίστηκαν 165 παραβάσεις και κατασχέθηκαν 461 τόνοι ξύλα, 25 οχήματα, 33 εργαλεία κοπής και κάποια ζώα μεταφοράς.
Αρκετά μακρύτερα, στην περιοχή της Ηπείρου, το πρόβλημα εντείνεται από τα «εισαγόμενα κυκλώματα» που δραστηριοποιούνται στον χώρο, με σκοπό την παράνομη υλοτόμηση και εμπορία καυσόξυλων.
«Η λαθροξύλευση συνεχίζεται στην ελληνοαλβανική μεθόριο - και στην περιοχή της Ηπείρου και στην περιοχή του Γράμμου στην Καστοριά» σημειώνει, από την πλευρά του, ο Γενικός Διευθυντής Δασών και Αγροτικών Υποθέσεων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας Δημήτρης Ζήκος. Παράλληλα, σχολιάζει πως μπορεί να μην εντοπίζονται πολύ μεγάλα φορτία (π.χ. τριάντα τόνων), αλλά η συχνή διακίνηση μικρών φορτίων από τις ίδιες ομάδες ανθρώπων είναι ενδεικτική του λαθρεμπορίου που διενεργούν.
«Η λαθροξύλευση συνεχίζεται στην ελληνοαλβανική μεθόριο - και στην περιοχή της Ηπείρου και στην περιοχή του Γράμμου στην Καστοριά» σημειώνει, από την πλευρά του, ο Γενικός Διευθυντής Δασών και Αγροτικών Υποθέσεων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας Δημήτρης Ζήκος. Παράλληλα, σχολιάζει πως μπορεί να μην εντοπίζονται πολύ μεγάλα φορτία (π.χ. τριάντα τόνων), αλλά η συχνή διακίνηση μικρών φορτίων από τις ίδιες ομάδες ανθρώπων είναι ενδεικτική του λαθρεμπορίου που διενεργούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου