ΕΙΔΗΣΕΙΣ******

Ένας άνθρωπος που δεν προχωράει δεν αφήνει ίχνη.

RECENT POSTS

Πέμπτη 30 Μαΐου 2013

Θεσσαλονίκη μεγάλη φτωχομάνα, σφίξε κι΄ άλλο το ζωνάρι

Εκπτώσεις στη διατροφή τους, την οποία και ικανοποιούν με βάση την τιμή και όχι την ποιότητα των προϊόντων, λιγότερες επισκέψεις στον γιατρό κατά 30%, αλλά και σημαντικές περικοπές στη διασκέδασή τους, έχουν αναγκαστεί να κάνουν οι Θεσσαλονικείς, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, όπως προκύπτει από έρευνα που διενήργησε η εταιρεία ερευνών και επικοινωνίας «Το the Point» για λογαριασμό του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ).

Βάσει της έρευνας που γνωστοποιήθηκε σήμερα στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου, το 94% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσαν ότι τον τελευταίο χρόνο έχουν μειώσει σημαντικά το ποσό που διαθέτουν στην κατανάλωση, ποσοστό το οποίο αυξάνει όσο μεγεθύνεται το επίπεδο της εκπαίδευσης του ερωτώμενου, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ερευνών και επικοινωνίας, Δημήτρης Κατσαντώνης.

Η κύρια περιστολή της κατανάλωσης, εντοπίζεται βάσει της έρευνας ως εξής: ένδυση/υπόδηση (71,7%), διασκέδαση (57,3%) και τρόφιμα (48,4%), ποσοστό μάλιστα που ανεβαίνει πάνω από το 70% για μηνιαία εισοδήματα μικρότερα των 600 ευρώ και πέφτει στο 35% για αυτούς που πληρώνονται, με ποσά άνω των 1500 ευρώ.

Επισημαίνεται ότι την κατανάλωση φαίνεται να έχουν μειώσει περισσότερο οι γυναίκες, με το ποσοστό τους να φθάνει στο 97,6%, ενώ αντίστοιχα των αντρών κυμαίνεται στο 90,1%.

Επιπλέον, σημαντικό εύρημα κρίνεται το γεγονός ότι οι Θεσσαλονικείς βάσει των απαντήσεων που έδωσαν, αγοράζουν τρόφιμα βάσει της τιμής (40,3%), ενώ ιδιαίτερη σημασία δίνουν πλέον στη χώρα προέλευσης των προϊόντων (28,6) και στη μάρκα (5,1%). Σύμφωνα με τον κ. Κατσαντώνη, οι Θεσσαλονικείς ζητούν ελληνικά προϊόντα και δεύτερα στην προτίμησή τους έρχονται προϊόντα της ΕΕ, ενώ αποφεύγουν αυτά από τρίτες χώρες.

Περικοπές φαίνεται να έχουν κάνει οι Θεσσαλονικείς και στις μεταφορές τους με τα μέσα μαζικής μεταφοράς κατά 21,2%, θέρμανση/ψύξη κατά 20,3%, διακοπές (20%) και ηλεκτρικό ρεύμα/ύδρευση/τηλεπικοινωνίες κατά 17,2%, ενώ σε ό,τι αφορά την εκπαίδευσή, φαίνεται ότι δεν τη διαπραγματεύονται, αφού το ποσοστό αυτών που έχουν προβεί σε «εκπτώσεις» ανέρχεται μόλις στο 3,5%.

Στην ερώτηση εάν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους, το 57,3% των καταναλωτών απάντησε θετικά, ποσοστό το οποίο πέφτει στο 29% σε όσους δηλώνουν απόφοιτοι δημοτικού, αλλά αναρριχιέται στο 65% σε απόφοιτους ΑΕΙ-ΤΕΙ. Μάλιστα, το συγκεκριμένο ποσοστό φθάνει στο 80% για τα άτομα που δήλωσαν ότι το μηνιαίο εισόδημά τους υπερβαίνει τα 1500 ευρώ. Έτσι, σε συγκεκριμένη ερώτηση που έγινε στο πλαίσιο της έρευνας και αφορούσε το εάν γνωρίζει ο καταναλωτής τα δικαιώματά τους σε περίπτωση αγοράς ηλεκτρικής συσκευής που δεν λειτουργεί, ποσοστό 79,4% απάντησε ότι θα πρέπει να του την αντικαταστήσουν, ενώ ένα 4,9% μίλησε για επιστροφή χρημάτων και ένα 4,1% για επιδιόρθωση.


Οι γνώστες των δικαιωμάτων εντοπίζονται στις νεαρότερες ηλικίες (18-34 ετών), στους απόφοιτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και σε όσους έχουν μηνιαία εισοδήματα άνω των 1500 ευρώ. Η έρευνα έγινε τηλεφωνικά στο Νομό Θεσσαλονίκης, στο διάστημα 19-24 Απριλίου και συμμετείχαν 1004 άτομα.

Στη συνέντευξη «παρών» έδωσε και η αντιπρόεδρος της ομάδας διαφόρων δραστηριοτήτων της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (ΕΟΚΕ), Αριάν Ρόντερτ, η οποία μίλησε για την ημερίδα που θα γίνει αύριο στη Θεσσαλονίκη, με θέμα «Ο αντίκτυπος της κρίσης στους Έλληνες πολίτες: πορεία προς την ανάκαμψη». Μεταξύ άλλων επεσήμανε ότι στόχος είναι να διατυπωθούν απόψεις, να συγκεντρωθούν στοιχεία και να κατατεθούν προτάσεις, που θα προωθηθούν στην ΕΕ.

Από την πλευρά της η γενική γραμματέας του ΚΕΠΚΑ, Ευαγγελία Κεκελέκη, πρόεδρος της ομάδας «Διάφορες Δραστηριότητες» της ΕΟΚΕ, επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι εν μέσω της οικονομικής κρίσης η ασφάλειας των καταναλωτών βρίσκεται σε κίνδυνο και σημείωσε ότι σε περιόδους κρίσης θα πρέπει οι έλεγχοι να εντείνονται και όχι να «χαλαρώνουν», έτσι ώστε να μην θίγονται τα ευρωπαϊκά κεκτημένα των πολιτών.
http://www.zougla.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου