Το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο, υβριδικό καταμαράν που θα κινείται με ηλιακή ενέργεια σχεδίασαν δύο Θεσσαλονικείς αρχιτέκτονες, καινοτομώντας με το δημιούργημά τους στον χώρο των σκαφών αναψυχής. Το πρωτοποριακό μηχανοκίνητο σκάφος, με την ονομασία Marvin the Martian, παρουσιάστηκε στην έκθεση Yacht Show στο Μονακό και έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον εξειδικευμένων ναυπηγείων, αφού πρόκειται για ένα σκάφος-απάντηση στην ενεργειακή και οικονομική κρίση, με λύσεις που παρουσιάζονται πρώτη φορά παγκοσμίως.
Οι αρχιτέκτονες Μαρία Μαλινδρέτου - Βήκα και Πάνος Βούλγαρης φιλοδοξούν το οικολογικό καταμαράν τους να δημιουργήσει μία εντελώς νέα κατηγορία προσέλκυσης αγοραστών, καλύπτοντας την ανάγκη της αγοράς για μηχανοκίνητα σκάφη με ενεργειακή αυτονομία, που καταναλώνουν την ελάχιστη δυνατή ποσότητα καυσίμου.
Κάνοντας μια έρευνα αγοράς πριν από την έναρξη του project, οι αρχιτέκτονες διαπίστωσαν ότι τα μηχανοκίνητα σκάφη καλύπτουν το 90% της ζήτησης στην παγκόσμια αγορά σκαφών αναψυχής, ενώ τα ιστιοπλοϊκά, που είναι περισσότερο οικολογικά, περιορίζονται μόλις στο 10%, κυρίως λόγω της εξειδικευμένης γνώσης που απαιτείται για τον χειρισμό τους.
«Το συγκεκριμένο καταμαράν τοποθετείται ως είδος κάπου ενδιάμεσα στις δύο κατηγορίες και σε αυτό ακριβώς έγκειται η πρωτοπορία του: εκμεταλλεύεται χαρακτηριστικά τόσο από τα μηχανοκίνητα όσο και από τα ιστιοπλοϊκά σκάφη. Είναι σχεδιασμένο να πλέει αθόρυβα, να ξεπερνά τις ταχύτητες ενός συμβατικού ιστιοπλοϊκού και να έχει όλες τις ανέσεις ενός μηχανοκίνητου σκάφους, δημιουργώντας σημαντικά μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα και κάνοντας τις θαλάσσιες περιηγήσεις πολύ πιο οικονομικές», εξηγεί η Μ. Μαλινδρέτου - Βήκα.
Οι αρχιτέκτονες Μαρία Μαλινδρέτου - Βήκα και Πάνος Βούλγαρης φιλοδοξούν το οικολογικό καταμαράν τους να δημιουργήσει μία εντελώς νέα κατηγορία προσέλκυσης αγοραστών, καλύπτοντας την ανάγκη της αγοράς για μηχανοκίνητα σκάφη με ενεργειακή αυτονομία, που καταναλώνουν την ελάχιστη δυνατή ποσότητα καυσίμου.
Κάνοντας μια έρευνα αγοράς πριν από την έναρξη του project, οι αρχιτέκτονες διαπίστωσαν ότι τα μηχανοκίνητα σκάφη καλύπτουν το 90% της ζήτησης στην παγκόσμια αγορά σκαφών αναψυχής, ενώ τα ιστιοπλοϊκά, που είναι περισσότερο οικολογικά, περιορίζονται μόλις στο 10%, κυρίως λόγω της εξειδικευμένης γνώσης που απαιτείται για τον χειρισμό τους.
«Το συγκεκριμένο καταμαράν τοποθετείται ως είδος κάπου ενδιάμεσα στις δύο κατηγορίες και σε αυτό ακριβώς έγκειται η πρωτοπορία του: εκμεταλλεύεται χαρακτηριστικά τόσο από τα μηχανοκίνητα όσο και από τα ιστιοπλοϊκά σκάφη. Είναι σχεδιασμένο να πλέει αθόρυβα, να ξεπερνά τις ταχύτητες ενός συμβατικού ιστιοπλοϊκού και να έχει όλες τις ανέσεις ενός μηχανοκίνητου σκάφους, δημιουργώντας σημαντικά μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα και κάνοντας τις θαλάσσιες περιηγήσεις πολύ πιο οικονομικές», εξηγεί η Μ. Μαλινδρέτου - Βήκα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου