ΕΙΔΗΣΕΙΣ******

Ένας άνθρωπος που δεν προχωράει δεν αφήνει ίχνη.

RECENT POSTS

Κυριακή, 30 Απριλίου 2017

«Infinity Mirror Rooms» από την Yayoi Kusama

Η πρωτοπόρος γιαπωνέζα καλλιτέχνις Γιαγιόι Κουσάμα παρουσιάζει έξι από τα εκπληκτικά δωμάτια της «Infinity Mirror Rooms» σε έκθεση στο Μουσείο Χίρσχορν της Ουάσινγκτον. Οι καλειδοσκοπικές εγκαταστάσεις με τους καθρέφτες και τα έντονα μοτίβα δίνουν την ψευδαίσθηση του άπειρου χώρου, προσκαλούν τον επισκέπτη να συμμετέχει και εξερευνούν τα κεντρικά θέματα της κορυφαίας εικαστικού, όπως η παροδικότητα της ζωής, το σεξ, ο θάνατος και η μεταθανάτια ζωή.Αποτέλεσμα εικόνας για «Infinity Mirror Rooms»Σχετική εικόναΕνα κατάλευκο δωμάτιο μετατρέπεται σε μία πολύχρωμη χαοτική ζωγραφιά. Στο «Δωμάτιο Εξάλειψης» (The Obliteration Room) οι επισκέπτες καλούνται να αφήσουν το παιδί που κρύβουν μέσα τους ελεύθερο και να κολλήσουν χρωματιστές κουκίδες πάνω σε τοίχους, πατώματα και έπιπλαΜια ματιά μέσα στο δωμάτιο «Παντοτινή Αγάπη», από το μικρό παράθυρο. Για την εικαστικό, το δωμάτιο αυτό εκπροσωπεί τους αγώνες για τα πολιτικά δικαιώματα, τη σεξουαλική απελευθέρωση, το αντιπολεμικό κίνημα και τις ομάδες ακτιβιστών της δεκαετίας του 1960
Πέρα από τις συγκλονιστικές εγκαταστάσεις, στην έκθεση παρουσιάζονται και τα μαλακά γλυπτά της Κουσάμα, φτιαγμένα από έπιπλα και υφασμάτινα αντικείμενα - τα περισσότερα στο σχήμα του φαλλούΗ Γιαγιόι Κουσάμα ποζάρει ανάμεσα στα καινούρια πολύχρωμα έργα της, στο Τόκιο το 2016Ο γαλαξίας με τα αστέρια φτιαγμένος από εκατοντάδες φωτάκια LED που τρεμοπαίζουν και κάθρεφτες. Το εντυπωσιακό περιβάλλον του δωματίου «Οι ψυχές εκατομμυρίων ετών φωτός μακριά» προσφέρει στους επισκέπτες μία διαστημική εμπειρία και ένα αρμονικό και ήσυχο μέρος για να σκεφτούν τη ζωή, τον θάνατο, το πέρασμα του χρόνου και τη σχέση τους με τον έξω κόσμοΕπισκέπτες μέσα στο δωμάτιο «Η αγάπη μεταμορφωμένη σε βούλες» (Love Transformed into Dots). Σύμφωνα με τη Γιαγιόι Κουσάμα «ο πλανήτης μας είναι απλώς μια βούλα ανάμεσα σε εκατομμύρια αστέρια. Οι βούλες είναι ένας δρόμος για το άπειρο»Στο δωμάτιο «Phalli's Field», η Κουσάμα δημιουργεί ένα ψυχεδελικό σκηνικό γεμάτο από φαλλικά πάνινα αντικείμενα και καθρέφτεςΤα δωμάτια με τους καθρέφτες είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε ο επισκέπτης να γίνεται μέρος του έργου. Αυτο το χαρακτηριστικό παρουσίασε και η Γιαγιόι Κουσάμα σε μια σειρά από αυτοπροσωπογραφίες μέσα στο δωμάτιο «Phalli's Field», το 1965Αποτέλεσμα εικόνας για «Infinity Mirror Rooms»Μεγαλώνοντας σε μια αγροτική οικογένεια, η γιαπωνέζα εικαστικός ενθουσιάστηκε με το σχήμα της κολοκύθας και στα τέλη της δεκαετίας του 40, άρχισε να χρησιμοποιεί το ιδιαίτερο μοτίβο της σε ζωγραφιές, γλυπτά και εγκαταστάσεις. Στο δωμάτιο «Ολη η αιώνια αγάπη που έχω για τις κολοκύθες» κυριαρχούν φωτισμένες κίτρινες πουά κολοκύθες, θυμίζοντας παραμύθι. Με τη συγκεκριμένη εγκατάσταση, η Κουσάμα εκπροσώπησε τη χώρα της στην Μπιενάλε της Βενετίας το 1993
Η εξωτερική άποψη από την εγκατάσταση - δωμάτιο «Ολη η αιώνια αγάπη που έχω για τις κολοκύθες»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου