Η Volvo παρουσιάζει τρία νέα προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, που στόχο έχουν να διατηρήσουν το αυτοκίνητο μακριά από επικίνδυνες οδικές καταστάσεις τη στιγμή ακριβώς που εξελίσσονται. Τα συστήματα αυτά θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά στο νέο Volvo XC60, που αποκαλύπτεται στο 87ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, την επόμενη εβδομάδα.
Τα νέα συστήματα ασφαλείας έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να παρέχουν αυτόματη υποβοήθηση στο τιμόνι, που εκτείνεται από ήπιες διορθωτικές κινήσεις έως και ενεργή ανακατεύθυνση αν κριθεί απαραίτητο, προκειμένου ο οδηγός να αποφύγει επικείμενες συγκρούσεις. Η Volvo εκτιμά ότι με αυτά τα νέα συστήματα το νέο XC60 θα είναι ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στον κόσμο.
«Εργαζόμαστε για πολλά χρόνια πάνω στα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης και συνεπώς μπορούμε να εκτιμήσουμε το πόσο αποτελεσματικά είναι. Ενδεικτικά, στη Σουηδία και μόνο διαπιστώνουμε μια μείωση στις οπίσθιες συγκρούσεις (πρόσκρουση σε προπορευόμενο όχημα) κατά περίπου 45% (αφορά σε αυτοκίνητα που εξοπλίζονται με την τρίτη, τελευταία γενιά αυτής της τεχνολογίας) χάρη στο σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με αυτόματη πέδηση. Με το XC60 είμαστε αποφασισμένοι να περάσουμε σε ανώτερο επίπεδο. Χάρη στην προσθήκη των νέων συστημάτων υποβοήθησης τιμονιού, ελαττώνουμε περαιτέρω την πιθανότητα να συμβεί μια σύγκρουση», δήλωσε η Malin Ekholm, Διευθύντρια του Volvo Car Safety Centre.
Το νέο XC60 θα εξοπλίζεται με αναβαθμισμένο City Safety, με υποβοήθηση τιμονιού που ενεργοποιείται όταν από μόνη της η αυτόματη πέδηση δεν αρκεί για την αποφυγή μίας πιθανής σύγκρουσης. Σε τέτοιες συνθήκες, το αυτοκίνητο θα παρέχει πιο ενεργή υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης, προκειμένου να βοηθήσει τον οδηγό να αποφύγει ένα εμπόδιο που βρίσκεται μπροστά του. Το City Safety συντελεί στην αποφυγή συγκρούσεων με οχήματα, πεζούς και μεγάλα ζώα. Η υποβοήθηση του τιμονιού στο νέο σύστημα λειτουργεί για ταχύτητες μεταξύ 50 και 100 χλμ./ώρα.
Η Volvo λανσάρει επίσης ένα σύστημα που ονομάζεται Oncoming Lane Mitigation, που σε απλά ελληνικά θα αποδίδαμε ως Σύστημα Αποφυγής Οδήγησης στο Αντίθετο Ρεύμα. Το σύστημα αυτό βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν συγκρούσεις με οχήματα που έρχονται από την αντίθετη κατεύθυνση. Το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό όταν αυτός κινείται ακούσια έξω από τη λωρίδα του και στο αντίθετο ρεύμα, παρέχοντάς του αυτόματη υποβοήθηση στο τιμόνι, ώστε να τον οδηγήσει πίσω στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας και έξω από την τροχιά οποιουδήποτε αντίθετα ερχόμενου οχήματος. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι ενεργό για ταχύτητες ανάμεσα στα 60 και τα 140 χλμ./ ώρα.
Όπως ανακοίνωσε η σουηδική εταιρία, το προαιρετικό σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, BLIS, που προειδοποιεί τους οδηγούς για την παρουσία οχημάτων σε τυφλό σημείο του καθρέφτη, επίσης αναβαθμίζεται και συμπεριλαμβάνει λειτουργία υποβοήθησης τιμονιού που βοηθά στην αποφυγή ενδεχόμενων συγκρούσεων με οχήματα που κινούνται σ' ένα τυφλό σημείο. Το BLIS λειτουργεί ανακατευθύνοντας το αυτοκίνητο πίσω στη λωρίδα του, μακριά από τον κίνδυνο.
Το XC60 (πρεμιέρα την επόμενη εβδομάδα στη Γενεύη) θα προσφέρει μια σειρά high-end συστημάτων ασφαλείας, όπως ήδη συμβαίνει και με τη μεγαλύτερη Σειρά 90, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων εντοπισμού μεγάλων ζώων, αποφυγής εκτροπής από το δρόμο, ενώ θα διατίθεται και το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Pilot Assist.
Τα νέα συστήματα ασφαλείας έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να παρέχουν αυτόματη υποβοήθηση στο τιμόνι, που εκτείνεται από ήπιες διορθωτικές κινήσεις έως και ενεργή ανακατεύθυνση αν κριθεί απαραίτητο, προκειμένου ο οδηγός να αποφύγει επικείμενες συγκρούσεις. Η Volvo εκτιμά ότι με αυτά τα νέα συστήματα το νέο XC60 θα είναι ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στον κόσμο.
«Εργαζόμαστε για πολλά χρόνια πάνω στα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης και συνεπώς μπορούμε να εκτιμήσουμε το πόσο αποτελεσματικά είναι. Ενδεικτικά, στη Σουηδία και μόνο διαπιστώνουμε μια μείωση στις οπίσθιες συγκρούσεις (πρόσκρουση σε προπορευόμενο όχημα) κατά περίπου 45% (αφορά σε αυτοκίνητα που εξοπλίζονται με την τρίτη, τελευταία γενιά αυτής της τεχνολογίας) χάρη στο σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με αυτόματη πέδηση. Με το XC60 είμαστε αποφασισμένοι να περάσουμε σε ανώτερο επίπεδο. Χάρη στην προσθήκη των νέων συστημάτων υποβοήθησης τιμονιού, ελαττώνουμε περαιτέρω την πιθανότητα να συμβεί μια σύγκρουση», δήλωσε η Malin Ekholm, Διευθύντρια του Volvo Car Safety Centre.
Το νέο XC60 θα εξοπλίζεται με αναβαθμισμένο City Safety, με υποβοήθηση τιμονιού που ενεργοποιείται όταν από μόνη της η αυτόματη πέδηση δεν αρκεί για την αποφυγή μίας πιθανής σύγκρουσης. Σε τέτοιες συνθήκες, το αυτοκίνητο θα παρέχει πιο ενεργή υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης, προκειμένου να βοηθήσει τον οδηγό να αποφύγει ένα εμπόδιο που βρίσκεται μπροστά του. Το City Safety συντελεί στην αποφυγή συγκρούσεων με οχήματα, πεζούς και μεγάλα ζώα. Η υποβοήθηση του τιμονιού στο νέο σύστημα λειτουργεί για ταχύτητες μεταξύ 50 και 100 χλμ./ώρα.
Η Volvo λανσάρει επίσης ένα σύστημα που ονομάζεται Oncoming Lane Mitigation, που σε απλά ελληνικά θα αποδίδαμε ως Σύστημα Αποφυγής Οδήγησης στο Αντίθετο Ρεύμα. Το σύστημα αυτό βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν συγκρούσεις με οχήματα που έρχονται από την αντίθετη κατεύθυνση. Το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό όταν αυτός κινείται ακούσια έξω από τη λωρίδα του και στο αντίθετο ρεύμα, παρέχοντάς του αυτόματη υποβοήθηση στο τιμόνι, ώστε να τον οδηγήσει πίσω στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας και έξω από την τροχιά οποιουδήποτε αντίθετα ερχόμενου οχήματος. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι ενεργό για ταχύτητες ανάμεσα στα 60 και τα 140 χλμ./ ώρα.
Όπως ανακοίνωσε η σουηδική εταιρία, το προαιρετικό σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, BLIS, που προειδοποιεί τους οδηγούς για την παρουσία οχημάτων σε τυφλό σημείο του καθρέφτη, επίσης αναβαθμίζεται και συμπεριλαμβάνει λειτουργία υποβοήθησης τιμονιού που βοηθά στην αποφυγή ενδεχόμενων συγκρούσεων με οχήματα που κινούνται σ' ένα τυφλό σημείο. Το BLIS λειτουργεί ανακατευθύνοντας το αυτοκίνητο πίσω στη λωρίδα του, μακριά από τον κίνδυνο.
Το XC60 (πρεμιέρα την επόμενη εβδομάδα στη Γενεύη) θα προσφέρει μια σειρά high-end συστημάτων ασφαλείας, όπως ήδη συμβαίνει και με τη μεγαλύτερη Σειρά 90, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων εντοπισμού μεγάλων ζώων, αποφυγής εκτροπής από το δρόμο, ενώ θα διατίθεται και το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Pilot Assist.
Νίκος Τσάδαρης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου