Η Νορβηγία ενέκρινε τη χρηματοδότηση ενός φιλόδοξου σχεδίου για την κατασκευή του πρώτου τούνελ στον κόσμο για πλοία.
Η σήραγγα θα έχει ύψος 45 μέτρα, πλάτος 36 μέτρα και μήκος 1,7 χιλιόμετρα και θα κατασκευαστεί μεταξύ της χερσονήσου Stad στη δυτική ακτή της Νορβηγίας. Η σήραγγα θα σχεδιαστεί για να φιλοξενεί 16.000 τόνους φορτίο και επιβατηγά πλοία με βύθισμα έως 12 μέτρα.
«Θα παρέχει ένα ασφαλές ταξίδι γύρω από το Stad, θέτοντας τα θεμέλια για βιομηχανική ανάπτυξη και καθιέρωση της περιοχής ως τουριστικού προορισμού παγκόσμιας κλάσης. Θα διευκολύνει επίσης τη μετατόπιση των περισσότερων μεταφορών από τις οδικές στις θαλάσσιες» δήλωσε ο Μπιόρν Λόντεμελ, βουλευτή της περιοχής.
Η σήραγγα θα επιτρέψει έως και 120 πλοία να ταξιδεύουν κάτω από ένα βουνό, αντί να πλοηγούν στα επικίνδυνα νερά της θάλασσας Stadhavet, την οποία περίπου 100 ημέρες το χρόνο χτυπούν καταιγίδες. Τουλάχιστον 33 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους στην περιοχή μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, σύμφωνα με δημοσιεύματα.
«Η ιδέα για την κατασκευή ενός τούνελ για πλοία έχει συζητηθεί για περισσότερο από έναν αιώνα. Τα πρώτα σχέδια υπάρχουν από το 1870, όταν το Stad ήταν γνωστό για τις καιρικές συνθήκες εδώ και αιώνες. Οι ιστορικοί έχουν ακόμη τεκμηριώσει πως οι Βίκινγκς συνήθιζαν να σύρουν τα πλοία τους στην ξηρά αντί να διακινδυνεύουν να περάσουν από το Stadhavet» σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Οργανισμού Τουρισμού της Νορβηγίας.
Η Νορβηγική Παράκτια Διοίκηση (NCA) θα υποβάλει τα πορίσματά της στο Υπουργείο Μεταφορών τον Μάιο του 2017, σύμφωνα με τον διευθυντή του έργου της σήραγγας Τερέ Αντρεάσεν.
Το έργο, το οποίο μπορεί να χρειαστεί μία δεκαετία για να ολοκληρωθεί, θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από τη νορβηγική κυβέρνηση, η οποία έχει ξοδέψει περίπου ένα δισεκατομμύριο νορβηγικές κορόνες (117 εκατομμύρια δολάρια) για την έρευνα του NCA.
Η Νορβηγία θεωρείται παγκόσμιος ηγέτης στην διάνοιξη σηράγγων, έχοντας κατασκευάσει το Laerdal – τη μεγαλύτερη οδική σήραγγα στον κόσμο με μήκος 24,5 χιλιόμετρα.
Η σήραγγα θα έχει ύψος 45 μέτρα, πλάτος 36 μέτρα και μήκος 1,7 χιλιόμετρα και θα κατασκευαστεί μεταξύ της χερσονήσου Stad στη δυτική ακτή της Νορβηγίας. Η σήραγγα θα σχεδιαστεί για να φιλοξενεί 16.000 τόνους φορτίο και επιβατηγά πλοία με βύθισμα έως 12 μέτρα.
«Θα παρέχει ένα ασφαλές ταξίδι γύρω από το Stad, θέτοντας τα θεμέλια για βιομηχανική ανάπτυξη και καθιέρωση της περιοχής ως τουριστικού προορισμού παγκόσμιας κλάσης. Θα διευκολύνει επίσης τη μετατόπιση των περισσότερων μεταφορών από τις οδικές στις θαλάσσιες» δήλωσε ο Μπιόρν Λόντεμελ, βουλευτή της περιοχής.
Η σήραγγα θα επιτρέψει έως και 120 πλοία να ταξιδεύουν κάτω από ένα βουνό, αντί να πλοηγούν στα επικίνδυνα νερά της θάλασσας Stadhavet, την οποία περίπου 100 ημέρες το χρόνο χτυπούν καταιγίδες. Τουλάχιστον 33 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους στην περιοχή μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, σύμφωνα με δημοσιεύματα.
«Η ιδέα για την κατασκευή ενός τούνελ για πλοία έχει συζητηθεί για περισσότερο από έναν αιώνα. Τα πρώτα σχέδια υπάρχουν από το 1870, όταν το Stad ήταν γνωστό για τις καιρικές συνθήκες εδώ και αιώνες. Οι ιστορικοί έχουν ακόμη τεκμηριώσει πως οι Βίκινγκς συνήθιζαν να σύρουν τα πλοία τους στην ξηρά αντί να διακινδυνεύουν να περάσουν από το Stadhavet» σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Οργανισμού Τουρισμού της Νορβηγίας.
Η Νορβηγική Παράκτια Διοίκηση (NCA) θα υποβάλει τα πορίσματά της στο Υπουργείο Μεταφορών τον Μάιο του 2017, σύμφωνα με τον διευθυντή του έργου της σήραγγας Τερέ Αντρεάσεν.
Το έργο, το οποίο μπορεί να χρειαστεί μία δεκαετία για να ολοκληρωθεί, θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από τη νορβηγική κυβέρνηση, η οποία έχει ξοδέψει περίπου ένα δισεκατομμύριο νορβηγικές κορόνες (117 εκατομμύρια δολάρια) για την έρευνα του NCA.
Η Νορβηγία θεωρείται παγκόσμιος ηγέτης στην διάνοιξη σηράγγων, έχοντας κατασκευάσει το Laerdal – τη μεγαλύτερη οδική σήραγγα στον κόσμο με μήκος 24,5 χιλιόμετρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου