Τη βιολογική καλλιέργεια λαχανικών μέσα σε ενυδρείο με τη χρήση απόβλητων... ψαριών πέτυχαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, μέσω της διαδικασίας της ενυδρειοπονίας, μαθητές λυκείου στη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι μάλιστα ίδρυσαν και τη δική τους εμπορική εταιρεία για την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της μεθόδου τους.
Η ιδιαίτερη αυτή καλλιέργεια αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του ερευνητικού και εκπαιδευτικού πρότζεκτ ομάδας μαθητών του γενικού λυκείου και του επαγγελματικού λυκείου της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, μελών του Club Eπιχειρηματικότητας του ιδρύματος. Αποτελεί δε τη συμμετοχή τους σε εμπορική έκθεση, που διοργανώνεται από το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων στις 17 Φεβρουαρίου.
Η ιδιαίτερη αυτή καλλιέργεια αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του ερευνητικού και εκπαιδευτικού πρότζεκτ ομάδας μαθητών του γενικού λυκείου και του επαγγελματικού λυκείου της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, μελών του Club Eπιχειρηματικότητας του ιδρύματος. Αποτελεί δε τη συμμετοχή τους σε εμπορική έκθεση, που διοργανώνεται από το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων στις 17 Φεβρουαρίου.
«Υλοποιήσαμε την τεχνική της ενυδρειοπονίας, η οποία είναι το τέλειο κλειστό σύστημα παραγωγής τροφίμων, και το πιο βιολογικό. Είναι μια μέθοδος κάθετης καλλιέργειας και ανάπτυξης των φυτών μαζί με τα ψάρια. Τα ψάρια κρατούνται σε δεξαμενές και τα φυτά αυξάνονται και αναπτύσσονται υδροπονικά, δηλαδή χωρίς χώμα στην επιφάνεια του ενυδρείου.
Όταν τα ψάρια ζουν σε δεξαμενές, τα απόβλητά τους, τα οποία είναι θρεπτικά για τα φυτά, αυξάνονται στο νερό. Τα οφέλη αυτής της τεχνικής είναι πολλαπλά, καθώς δε χρειάζονται φυτοφάρμακα ή βοτάνισμα, τα φυτά της ενυδρειοπονίας μεγαλώνουν με διπλάσια ταχύτητα και έχουμε έως και δεκαπλάσιες καλλιέργειες στον ίδιο χώρο.
Όταν τα ψάρια ζουν σε δεξαμενές, τα απόβλητά τους, τα οποία είναι θρεπτικά για τα φυτά, αυξάνονται στο νερό. Τα οφέλη αυτής της τεχνικής είναι πολλαπλά, καθώς δε χρειάζονται φυτοφάρμακα ή βοτάνισμα, τα φυτά της ενυδρειοπονίας μεγαλώνουν με διπλάσια ταχύτητα και έχουμε έως και δεκαπλάσιες καλλιέργειες στον ίδιο χώρο.
Επιπλέον, η ενέργεια που ξοδεύεται είναι 70% μικρότερη από την κλασική, η απαιτητικότητα ποτίσματος είναι μόλις 2% σε σχέση με αυτή των φυτών στο χώμα, ενώ το σύστημα κοστίζει 80-100 ευρώ», δήλωσε η μαθήτρια της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου και μέλος του τμήματος Δημοσίων Σχέσεων της μαθητικής εταιρίας Vitalis, Αριάδνη Λαφάρα.
Με τη μέθοδο της ενυδρειοπονίας, η Vitalis αποσκοπεί να δώσει λύση στην ανεπάρκεια του ελευθέρου χώρου παραγωγής και να πιστοποιήσει την υψηλή ποιότητα των προϊόντων που επιθυμεί ο κάθε καταναλωτής. Οι μαθητές στέλνουν το μήνυμα ότι ο κάθε πολίτης μπορεί να γίνει άμεσα εμπλεκόμενος στα αγαθά που καταναλώνει και μάλιστα με χαμηλό κόστος.
Με τη μέθοδο της ενυδρειοπονίας, η Vitalis αποσκοπεί να δώσει λύση στην ανεπάρκεια του ελευθέρου χώρου παραγωγής και να πιστοποιήσει την υψηλή ποιότητα των προϊόντων που επιθυμεί ο κάθε καταναλωτής. Οι μαθητές στέλνουν το μήνυμα ότι ο κάθε πολίτης μπορεί να γίνει άμεσα εμπλεκόμενος στα αγαθά που καταναλώνει και μάλιστα με χαμηλό κόστος.
Η Vitalis προωθεί και ενθαρρύνει αυτή τη νέα και εναλλακτική μέθοδο καλλιέργειας με περιβαλλοντική συνείδηση και δίνει την ευκαιρία σε καθένα να γίνει παραγωγός των αγαθών που καταναλώνει άφοβα και εύκολα. «Ο καθένας έχει τη δυνατότητα να καλλιεργεί τα λαχανικά του σε ενυδρείο μέσα στην κουζίνα ή το σαλόνι του! Δεν κοστίζει και γίνεται με βιολογικό τρόπο» κατέληξε η 17χρονη μαθήτρια.
Υπεύθυνη και συντονίστρια του Club Επιχειρηματικότητας της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής είναι η μαθηματικός με ειδίκευση στη διοίκηση επιχειρήσεων, Γιώτα Χατζοπούλου, πρόεδρος της εικονικής επιχείρησης η μαθήτρια Ελένη Κυτούδη, ενώ διευθυντές των τμημάτων της επιχείρησης είναι οι μαθητές: Αθηνά Κατσούλα, Παναγιώτα Φίντζου, Σοφία Λίλτση, Ελευθερία Βογιατζόγλου, Χάρης Κάκαρης και Σωτήρης Αποστόλου. Συνυπεύθυνος και αρωγός στην υλοποίηση του συστήματος είναι ο εξειδικευμένος γεωτεχνικός καθηγητής της Σχολής, Γιάννης Μυλωνάς.
Υπεύθυνη και συντονίστρια του Club Επιχειρηματικότητας της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής είναι η μαθηματικός με ειδίκευση στη διοίκηση επιχειρήσεων, Γιώτα Χατζοπούλου, πρόεδρος της εικονικής επιχείρησης η μαθήτρια Ελένη Κυτούδη, ενώ διευθυντές των τμημάτων της επιχείρησης είναι οι μαθητές: Αθηνά Κατσούλα, Παναγιώτα Φίντζου, Σοφία Λίλτση, Ελευθερία Βογιατζόγλου, Χάρης Κάκαρης και Σωτήρης Αποστόλου. Συνυπεύθυνος και αρωγός στην υλοποίηση του συστήματος είναι ο εξειδικευμένος γεωτεχνικός καθηγητής της Σχολής, Γιάννης Μυλωνάς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου