Επιστήμονες του Nanyang Technological University της Σιγκαπούρης δημιούργησαν ένα νέο είδους σκυροδέματος (μπετόν), υπό την ονομασία ConFlex Pave, το οποίο είναι εύκαμπτο, ωστόσο ανθεκτικότερο και πιο μακράς διαρκείας από το κανονικό τσιμέντο, που είναι βαρύ, διόλου εύκαμπτο και σπάει υπό πίεση.
Τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από αυτή την καινοτομία γίνονται εύκολα αντιληπτά, καθώς, μεταξύ άλλων, θα είναι δυνατή η παραγωγή λεπτών προκατασκευασμένων πλακών για γρήγορη εγκατάσταση, μειώνοντας δραματικά τον χρόνο οικοδομικών εργασιών. Επίσης, όπως υπογραμμίζουν οι ερευνητές, απαιτείται λιγότερη συντήρηση.
Όπως λέει ο βοηθός καθηγητής του NTU, Yang En-Hua , «αναπτύξαμε ένα νέο είδος σκυροδέματος που μπορεί να μειώσει σημαντικά το πάχος και το βάρος των προκατασκευασμένων πλακών για πλακόστρωτα, επιτρέποντας έτσι εύκολη εγκατάσταση, όπου νέες πλάκες, οι οποίες έχουν ετοιμαστεί αλλού, μπορούν εύκολα να αντικαταστήσουν τις παλιές».
Σύμφωνα με τους ερευνητές, η εφεύρεση αυτή θα αυξήσει επίσης την ασφάλεια των εργατών και θα μειώσει τον χρόνο που απαιτείται για τις εργασίες, με όλα τα οφέλη που συνεπάγεται κάτι τέτοιο.
Το κλασικό μπετόν αποτελείται από τσιμέντο, νερό, χαλίκι και άμμο. Αυτό το μείγμα το κάνει σκληρό και ανθεκτικό, αλλά όχι εύκαμπτο, οπότε και είναι ευάλωτο σε ρωγμές εάν πέσει μεγάλο βάρος.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, η εφεύρεση αυτή θα αυξήσει επίσης την ασφάλεια των εργατών και θα μειώσει τον χρόνο που απαιτείται για τις εργασίες, με όλα τα οφέλη που συνεπάγεται κάτι τέτοιο.
Το κλασικό μπετόν αποτελείται από τσιμέντο, νερό, χαλίκι και άμμο. Αυτό το μείγμα το κάνει σκληρό και ανθεκτικό, αλλά όχι εύκαμπτο, οπότε και είναι ευάλωτο σε ρωγμές εάν πέσει μεγάλο βάρος.
Το ConFlexPave είναι ειδικά φτιαγμένο έτσι ώστε να αναμειγνύονται κάποια είδη σκληρών υλικών με πολυμερείς μικροΐνες. Η συμπερίληψη αυτών των ειδικών συνθετικών ινών, πέρα από το ότι το καθιστά εύκαμπτο υπό πίεση, αυξάνει την αντοχή. Μέχρι τώρα έχει δοκιμαστεί επιτυχώς σε πλάκες μεγέθους tablet υπολογιστή στα εργαστήρια του πανεπιστημίου. Η κλίμακα θα αυξηθεί για περαιτέρω δοκιμές μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου