Τα νέα εθνικά ανώτατα όρια για τις εκπομπές έξι βασικών ρύπων, συμπεριλαμβανομένων του διοξειδίου του θείου, των σωματιδίων και των οξειδίων του αζώτου, υπερψήφισε την Τετάρτη το Ευρωκοινοβούλιο.
Η ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί περίπου 400.000 πρόωρους θανάτους στην ΕΕ κάθε χρόνο, και η νέα οδηγία μπορεί να οδηγήσει στην μείωση του κόστους που προκαλεί η ατμοσφαιρική ρύπανση ως και 40 δισ. ευρώ μέχρι το 2030.
«Η ατμοσφαιρική ρύπανση έχει τεράστιες επιπτώσεις στην υγεία των ατόμων και προκαλεί μεγάλα οικονομικά κόστη.
Η παρούσα νομοθεσία θα βοηθήσει σε όλα τα επίπεδα διακυβέρνησης εντός των κρατών μελών, συμπεριλαμβανομένων των τοπικών αρχών, οι οποίες έχουν δεσμευτεί σε αυτήν τη διαδικασία.
Το κείμενο που υιοθετήσαμε πιέζει επίσης την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμφωνήσει άμεσα επί του νέου κανονισμού για τις εκπομπές υπό πραγματικές συνθήκες οδήγησης (RDE). Η κοινή γνώμη απαιτεί την ανάληψη άμεσης δράσης στον τομέα αυτό μετά και τις πρόσφατες αποκαλύψεις για το σκάνδαλο στην αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε η εισηγήτρια Τζούλι Γκερλινγκ (ΕΣΜ, Ηνωμένο Βασίλειο).
Η πρόταση οδηγίας εγκρίθηκε με ανάταση χειρός.
Το Ευρωκοινοβούλιο ενέκρινε τα προτεινόμενα ανώτατα όρια για το διοξείδιο του θείου (SO2), τα οξείδια του αζώτου (NOx), τις πτητικές οργανικές ενώσεις (NMVOC) πλην του μεθανίου, το μεθάνιο (CH4), την αμμωνία (ΝΗ3) και τα αιωρούμενα σωματίδια (PM2.5), τα οποία θα πρέπει να επιτευχθούν μέχρι το 2020 και το 2030, όπως αυτά προτάθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Παράλληλα ζητεί η μελλοντική οδηγία για τα εθνικά ανώτατα όρια εκπομπών (NEC) να συνεισφέρει στην μείωση των εκπομπών υδραργύρου στην Ε.Ε. αλλά επισημαίνει ότι θα πρέπει πρώτα να διεξαχθεί μία μελέτη αντίκτυπου προτού τεθούν ανώτατα όρια για αυτές τις εκπομπές.
Οι ευρωβουλευτές προτείνουν να απορριφθεί η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για παροχή ευελιξίας στα κράτη μέλη σε ό,τι αφορά την αντιστάθμιση της μείωσης των εκπομπών οξειδίων του αζώτου, διοξειδίου του θείου και αιωρούμενων σωματιδίων από τη διεθνή ναυτιλία.
Αντ' αυτού, προτείνεται η Επιτροπή να εξετάσει τη λήψη μέτρων για τη μείωση των εκπομπών από τη διεθνή ναυτιλία, κυρίως στα χωρικά ύδατα των κρατών μελών και στις αποκλειστικές οικονομικές ζώνες αυτών, και, ενδεχομένως, να υποβάλει νομοθετική πρόταση για το σκοπό αυτό.
Οι ευρωβουλευτές αναμένεται πλέον να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο των Υπουργών με σκοπό την επίτευξη συμφωνίας σε πρώτη ανάγνωση.
Η ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί περίπου 400.000 πρόωρους θανάτους στην ΕΕ κάθε χρόνο, και η νέα οδηγία μπορεί να οδηγήσει στην μείωση του κόστους που προκαλεί η ατμοσφαιρική ρύπανση ως και 40 δισ. ευρώ μέχρι το 2030.
«Η ατμοσφαιρική ρύπανση έχει τεράστιες επιπτώσεις στην υγεία των ατόμων και προκαλεί μεγάλα οικονομικά κόστη.
Η παρούσα νομοθεσία θα βοηθήσει σε όλα τα επίπεδα διακυβέρνησης εντός των κρατών μελών, συμπεριλαμβανομένων των τοπικών αρχών, οι οποίες έχουν δεσμευτεί σε αυτήν τη διαδικασία.
Το κείμενο που υιοθετήσαμε πιέζει επίσης την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμφωνήσει άμεσα επί του νέου κανονισμού για τις εκπομπές υπό πραγματικές συνθήκες οδήγησης (RDE). Η κοινή γνώμη απαιτεί την ανάληψη άμεσης δράσης στον τομέα αυτό μετά και τις πρόσφατες αποκαλύψεις για το σκάνδαλο στην αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε η εισηγήτρια Τζούλι Γκερλινγκ (ΕΣΜ, Ηνωμένο Βασίλειο).
Η πρόταση οδηγίας εγκρίθηκε με ανάταση χειρός.
Το Ευρωκοινοβούλιο ενέκρινε τα προτεινόμενα ανώτατα όρια για το διοξείδιο του θείου (SO2), τα οξείδια του αζώτου (NOx), τις πτητικές οργανικές ενώσεις (NMVOC) πλην του μεθανίου, το μεθάνιο (CH4), την αμμωνία (ΝΗ3) και τα αιωρούμενα σωματίδια (PM2.5), τα οποία θα πρέπει να επιτευχθούν μέχρι το 2020 και το 2030, όπως αυτά προτάθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Παράλληλα ζητεί η μελλοντική οδηγία για τα εθνικά ανώτατα όρια εκπομπών (NEC) να συνεισφέρει στην μείωση των εκπομπών υδραργύρου στην Ε.Ε. αλλά επισημαίνει ότι θα πρέπει πρώτα να διεξαχθεί μία μελέτη αντίκτυπου προτού τεθούν ανώτατα όρια για αυτές τις εκπομπές.
Οι ευρωβουλευτές προτείνουν να απορριφθεί η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για παροχή ευελιξίας στα κράτη μέλη σε ό,τι αφορά την αντιστάθμιση της μείωσης των εκπομπών οξειδίων του αζώτου, διοξειδίου του θείου και αιωρούμενων σωματιδίων από τη διεθνή ναυτιλία.
Αντ' αυτού, προτείνεται η Επιτροπή να εξετάσει τη λήψη μέτρων για τη μείωση των εκπομπών από τη διεθνή ναυτιλία, κυρίως στα χωρικά ύδατα των κρατών μελών και στις αποκλειστικές οικονομικές ζώνες αυτών, και, ενδεχομένως, να υποβάλει νομοθετική πρόταση για το σκοπό αυτό.
Οι ευρωβουλευτές αναμένεται πλέον να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο των Υπουργών με σκοπό την επίτευξη συμφωνίας σε πρώτη ανάγνωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου