Αναρίθμητοι σταρ σε αναρίθμητες ταινίες πρωταγωνίστησαν πάνω σε ένα σκούτερ ή μια μοτοσυκλέτα. Παντού και σε όλες, το μηχανοκίνητο δίτροχο προβλήθηκε με μπροστάρη την ελευθερία και την ανεξαρτησία...
Όλοι γνωρίζουμε ότι οι μοτοσυκλέτες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την ιστορία του κινηματογράφου. Οι περισσότερες είχαν ρόλους συμπρωταγωνιστή, δίπλα σε μεγάλα ονόματα της 7ης τέχνης και η εικόνα τους συνδυάστηκε με άκρως ενδιαφέρουσες σκηνές επιτυχημένων και μη ταινιών. Τις οδήγησαν θρύλοι του σινεμά, όπως οι Μπάστερ Κίτον, Γκρέγκορυ Πεκ, Λουί ντε Φινές, Στίβ Μακ Κουίν, Τζακ Νίκολσον, Χάρισον Φόρντ, Τομ κρουζ και πολλοί άλλοι εξίσου σημαντικοί αστέρες.
Πόσοι όμως θυμούνται ποιος ήταν ο πρωταγωνιστής στην πρώτη ταινία «Μπάτμαν» το 1966; Νομίζω ελάχιστοι. Είμαι όμως σίγουρος ότι όσοι έτυχε να δουν την ταινία δεν έχουν ξεχάσει την εντυπωσιακή (ειδικά για τότε) μοτοσυκλέτα που οδηγούσε ο Άνταμ Γουέστ.
Το δίχρονο Yamaha 250 ήταν επιμελώς καμουφλαρισμένο και έμοιαζε με όχημα επιστημονικής φαντασίας από το μέλλον. Από την ταινία «Κουαντροφίνια» στοιχηματίζω ότι κανείς δεν θυμάται τα ονόματα, ακόμη και τα πρόσωπα των πρωταγωνιστών. Toν κύριο ρόλο είχε ο Phil Daniels, ενώ συμμετείχε και ο νεαρός τότε Sting. Aυτά που έμειναν από την ταινία του 1979 ήταν σίγουρα η μουσική των Who και η εικόνα από τις «φορτωμένες» καθρέφτες και προβολείς Vespa και Lambretta.
H Vespa πάντως έχει συμμετάσχει ως συμπρωταγωνίστρια σε πάρα πολλές ταινίες, με αποτέλεσμα να έχουν κάτσει στην σέλα της πολλά ακριβοπληρωμένα οπίσθια. Όπως π.χ. αυτά των Γκρέγκορυ Πεκ και Όντρεϊ Χέπμπορν στην ταινία «Διακοπές στη Ρώμη», μια Αμερικάνικη παραγωγή του 1953 που καταγράφει την ανεμελιά και την αισιοδοξία δυο ερωτευμένων ανθρώπων που απολαμβάνουν τις βόλτες τους στην πανέμορφη Ρώμη, μετά το τέλος του Β' Παγκόσμιου πολέμου.
Το 1954 γυρίστηκε η πρώτη «ταινία δρόμου», με πρωταγωνιστη τον Μάρλον Μπράντο. Ο «Ατίθασος» δεν ήταν από τις καλύτερες ταινιες του κορυφαίου ηθοποιού, ενίσχυσε όμως το επαναστατικό προφίλ του αξεπέραστου θρύλου, χάρη και στην κλασική του φωτογραφία με το δερμάτινο μπουφάν πάνω στην Triumph Thunderbird του '49.
Το «Ίζι Ράϊντερ» είναι αναμφισβήτητα η πιο διάσημη ταινία με μοτοσυκλετιστές. Το σάουντρακ των Στέπενγουλφ έγινε ο ύμνος όσων οδηγούσαν δίκυκλο για πολλές δεκαετίες. Σήμερα ο ήχος της σκληρής ροκ είναι μάλλον εκτός εποχής, άλλωστε ακόμη και η μοτοσικλέτα έπαψε από μόνη της να αποτελεί επανάσταση. Την αγκάλιασε το κατεστημένο, την μετέτρεψε σε στάτους σίμπολ και την οδηγούν γόνοι εύπορων οικογενειών που συχνάζουν στο Κολωνάκι φορώντας μπλουζάκια με τον Τσε!
Η Harley «Captain America» του '49, που οδηγούσε ο Πίτερ Φόντα με συνεπιβάτη τον άσημο μέχρι τότε Τζακ Νίκολσον, παραμένει η πλέον αναγνωρίσιμη μοτοσυκλέτα που έχει εμφανισθεί σε κινηματογραφική ταινία.
Μια Norton του '39, από μια όχι και πολύ διαφορετική κινηματογραφική ιστορία, πρωταγωνίστησε στα “Ημερολόγια Μοτοσυκλέτας». Μαζί της έγινε ένα αληθινό ταξίδι 5.000 χλμ δύο Αργεντίνων φίλων στη Νότια Αμερική του '52.
Στη «Μεγάλη Απόδραση», που λίγο έως πολύ έχουμε δει όλοι μας, ο Στιβ Μακ Κουίν οδηγεί την Triumph TR6 στην ελευθερία πραγματοποιώντας το περιβόητο πλέον άλμα ο ίδιος, αρνούμενος το ντουμπλάρισμα από κασκαντέρ! Ήταν γενναίος σε όλα του...
Στην «Τελευταία Σταυροφορία» του Ιντιάνα Τζόουνς (Χάρισον Φορντ), εμφανίσθηκε ο πατέρας του «Ίντι», τον οποίο ενσάρκωσε ο Σον Κόνερι. Σε αξέχαστη σκηνή δράσης ο Φορντ αξιοποιεί μια σοβιετική Dnepr σαν μέσο γρήγορης μετακίνησης επι παντός εδάφους, με τον τηλεοπτικό του πατέρα στο «καλάθι» της μοτοσυκλέτας να τα έχει δει όλα.
Στην πρόσφατη ταινία «MΙ-2» ο Τομ Κρουζ εμφανίζεται να κάνει απίστευτα, ουσιαστικά αδύνατα, πράγματα. Ανάμεσα σε αυτά τον είδαμε να οδηγεί μια Triumph Speed Triple με τρακτερωτά λάστιχα και με τρόπο που θα ζήλευε ο πλέον ριψοκίνδυνος στάντμαν. Είπαμε, καλά τα οπτικά εφφέ αλλά μέχρι ενός σημείου. Να κάνεις «ρόλινγκ έντο» στρίβοντας και πυροβολώντας ταυτόχρονα παραπάει. Τέλος πάντων, σινεμά είναι, δικαιολογείται η υπερβολή.
Ο διαβόητος Άντονι Χόπκινς συγκίνησε τον κόσμο όταν για τις ανάγκες της ταινίας «Μπαρτ Μάνρο» έφερε στο προσκήνιο μια μοναδική ιστορία. Αυτήν που αφορά σε έναν υπερήλικα αυστραλό πρωταθλητή αγώνων και στην αγωνιώδη προσπάθειά του να φτάσει στην άλλη άκρη του πλανήτη με πενιχρά μέσα εν έτει 1962 και να προσπαθήσει να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας με μια Indian Scout του ...'20! Οι γενναίες πράξεις απαιτούν γενναίες ψυχές...
Όλοι γνωρίζουμε ότι οι μοτοσυκλέτες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την ιστορία του κινηματογράφου. Οι περισσότερες είχαν ρόλους συμπρωταγωνιστή, δίπλα σε μεγάλα ονόματα της 7ης τέχνης και η εικόνα τους συνδυάστηκε με άκρως ενδιαφέρουσες σκηνές επιτυχημένων και μη ταινιών. Τις οδήγησαν θρύλοι του σινεμά, όπως οι Μπάστερ Κίτον, Γκρέγκορυ Πεκ, Λουί ντε Φινές, Στίβ Μακ Κουίν, Τζακ Νίκολσον, Χάρισον Φόρντ, Τομ κρουζ και πολλοί άλλοι εξίσου σημαντικοί αστέρες.
Πόσοι όμως θυμούνται ποιος ήταν ο πρωταγωνιστής στην πρώτη ταινία «Μπάτμαν» το 1966; Νομίζω ελάχιστοι. Είμαι όμως σίγουρος ότι όσοι έτυχε να δουν την ταινία δεν έχουν ξεχάσει την εντυπωσιακή (ειδικά για τότε) μοτοσυκλέτα που οδηγούσε ο Άνταμ Γουέστ.
Το δίχρονο Yamaha 250 ήταν επιμελώς καμουφλαρισμένο και έμοιαζε με όχημα επιστημονικής φαντασίας από το μέλλον. Από την ταινία «Κουαντροφίνια» στοιχηματίζω ότι κανείς δεν θυμάται τα ονόματα, ακόμη και τα πρόσωπα των πρωταγωνιστών. Toν κύριο ρόλο είχε ο Phil Daniels, ενώ συμμετείχε και ο νεαρός τότε Sting. Aυτά που έμειναν από την ταινία του 1979 ήταν σίγουρα η μουσική των Who και η εικόνα από τις «φορτωμένες» καθρέφτες και προβολείς Vespa και Lambretta.
H Vespa πάντως έχει συμμετάσχει ως συμπρωταγωνίστρια σε πάρα πολλές ταινίες, με αποτέλεσμα να έχουν κάτσει στην σέλα της πολλά ακριβοπληρωμένα οπίσθια. Όπως π.χ. αυτά των Γκρέγκορυ Πεκ και Όντρεϊ Χέπμπορν στην ταινία «Διακοπές στη Ρώμη», μια Αμερικάνικη παραγωγή του 1953 που καταγράφει την ανεμελιά και την αισιοδοξία δυο ερωτευμένων ανθρώπων που απολαμβάνουν τις βόλτες τους στην πανέμορφη Ρώμη, μετά το τέλος του Β' Παγκόσμιου πολέμου.
Το 1954 γυρίστηκε η πρώτη «ταινία δρόμου», με πρωταγωνιστη τον Μάρλον Μπράντο. Ο «Ατίθασος» δεν ήταν από τις καλύτερες ταινιες του κορυφαίου ηθοποιού, ενίσχυσε όμως το επαναστατικό προφίλ του αξεπέραστου θρύλου, χάρη και στην κλασική του φωτογραφία με το δερμάτινο μπουφάν πάνω στην Triumph Thunderbird του '49.
Το «Ίζι Ράϊντερ» είναι αναμφισβήτητα η πιο διάσημη ταινία με μοτοσυκλετιστές. Το σάουντρακ των Στέπενγουλφ έγινε ο ύμνος όσων οδηγούσαν δίκυκλο για πολλές δεκαετίες. Σήμερα ο ήχος της σκληρής ροκ είναι μάλλον εκτός εποχής, άλλωστε ακόμη και η μοτοσικλέτα έπαψε από μόνη της να αποτελεί επανάσταση. Την αγκάλιασε το κατεστημένο, την μετέτρεψε σε στάτους σίμπολ και την οδηγούν γόνοι εύπορων οικογενειών που συχνάζουν στο Κολωνάκι φορώντας μπλουζάκια με τον Τσε!
Η Harley «Captain America» του '49, που οδηγούσε ο Πίτερ Φόντα με συνεπιβάτη τον άσημο μέχρι τότε Τζακ Νίκολσον, παραμένει η πλέον αναγνωρίσιμη μοτοσυκλέτα που έχει εμφανισθεί σε κινηματογραφική ταινία.
Μια Norton του '39, από μια όχι και πολύ διαφορετική κινηματογραφική ιστορία, πρωταγωνίστησε στα “Ημερολόγια Μοτοσυκλέτας». Μαζί της έγινε ένα αληθινό ταξίδι 5.000 χλμ δύο Αργεντίνων φίλων στη Νότια Αμερική του '52.
Στη «Μεγάλη Απόδραση», που λίγο έως πολύ έχουμε δει όλοι μας, ο Στιβ Μακ Κουίν οδηγεί την Triumph TR6 στην ελευθερία πραγματοποιώντας το περιβόητο πλέον άλμα ο ίδιος, αρνούμενος το ντουμπλάρισμα από κασκαντέρ! Ήταν γενναίος σε όλα του...
Στην «Τελευταία Σταυροφορία» του Ιντιάνα Τζόουνς (Χάρισον Φορντ), εμφανίσθηκε ο πατέρας του «Ίντι», τον οποίο ενσάρκωσε ο Σον Κόνερι. Σε αξέχαστη σκηνή δράσης ο Φορντ αξιοποιεί μια σοβιετική Dnepr σαν μέσο γρήγορης μετακίνησης επι παντός εδάφους, με τον τηλεοπτικό του πατέρα στο «καλάθι» της μοτοσυκλέτας να τα έχει δει όλα.
Στην πρόσφατη ταινία «MΙ-2» ο Τομ Κρουζ εμφανίζεται να κάνει απίστευτα, ουσιαστικά αδύνατα, πράγματα. Ανάμεσα σε αυτά τον είδαμε να οδηγεί μια Triumph Speed Triple με τρακτερωτά λάστιχα και με τρόπο που θα ζήλευε ο πλέον ριψοκίνδυνος στάντμαν. Είπαμε, καλά τα οπτικά εφφέ αλλά μέχρι ενός σημείου. Να κάνεις «ρόλινγκ έντο» στρίβοντας και πυροβολώντας ταυτόχρονα παραπάει. Τέλος πάντων, σινεμά είναι, δικαιολογείται η υπερβολή.
Ο διαβόητος Άντονι Χόπκινς συγκίνησε τον κόσμο όταν για τις ανάγκες της ταινίας «Μπαρτ Μάνρο» έφερε στο προσκήνιο μια μοναδική ιστορία. Αυτήν που αφορά σε έναν υπερήλικα αυστραλό πρωταθλητή αγώνων και στην αγωνιώδη προσπάθειά του να φτάσει στην άλλη άκρη του πλανήτη με πενιχρά μέσα εν έτει 1962 και να προσπαθήσει να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας με μια Indian Scout του ...'20! Οι γενναίες πράξεις απαιτούν γενναίες ψυχές...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου