Ένα πρώην χωριό ψαράδων της Κορέας φιλοξενεί σήμερα μία από τις μεγαλύτερες ναυπηγικές εταιρείες του κόσμου. Πρόκειται για το Okpo, όπου εδρεύει η DSME, η οποία έχει αναλάβει το έργο της κατασκευής του μεγαλύτερου πλοίου στον κόσμο!
Η ονομασία της νέας τάξης πλοίων είναι Triple-E και 20 τέτοια έχουν παραγγελθεί από τη δανέζικη A.P. Møller-Maersk, για μεταφορά κοντέινερ. Θα εκτελούν το δρομολόγιο μεταξύ Κίνας και Βόρειας Ευρώπης. Το κόστος του κάθε ενός αγγίζει το εντυπωσιακό ποσό των 185 εκατ. δολαρίων.
Το μήκος ενός Triple-E φτάνει τα 400 μέτρα, ενώ το πλάτος τα 59 μέτρα. Χωρίς να είναι φορτωμένο ζυγίζει 55.000 τόνους. Δεδομένων των μεγεθών αυτών, το Triple-E δεν θα μπορεί να διασχίσει τη διώρυγα του Παναμά.
Το όνομα Triple-E προέρχεται από τις τρεις βασικές αρχές που θα πληροί: Οικονομία κλίμακας, Ενεργειακή αποδοτικότητα και Φιλικότητα προς το περιβάλλον.
Οι υπολογισμοί θέλουν το Triple-E να καταναλώνει 30% λιγότερα καύσιμα από τα μεγαλύτερα πλοία των ανταγωνιστών. Αυτό βέβαια θα έχει σαν αποτέλεσμα, η ταχύτητά του να μην είναι ιδιαίτερα μεγάλη, καθώς είναι σχεδιασμένο να ταξιδεύει με 16 κόμβους, ώστε να επιτυγχάνει τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση.
Η κατασκευή, ο έλεγχος και τη παράδοση μόλις ενός Triple-E απαιτεί έναν ολόκληρο χρόνο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατασκευή τέτοιων πλοίων αποτελεί ένα οικονομικό ρίσκο για τη δανέζικη εταιρεία. «Εάν κάνεις λάθος, καταλήγεις νεκρός» λέει ο οικονομολόγος Marc Levinson, συμπληρώνοντας ότι «Όταν μια εταιρεία σαν την Maersk παραγγέλνει τέτοια πλοία, ουσιαστικά ποντάρει την εταιρεία».
Η ονομασία της νέας τάξης πλοίων είναι Triple-E και 20 τέτοια έχουν παραγγελθεί από τη δανέζικη A.P. Møller-Maersk, για μεταφορά κοντέινερ. Θα εκτελούν το δρομολόγιο μεταξύ Κίνας και Βόρειας Ευρώπης. Το κόστος του κάθε ενός αγγίζει το εντυπωσιακό ποσό των 185 εκατ. δολαρίων.
Το μήκος ενός Triple-E φτάνει τα 400 μέτρα, ενώ το πλάτος τα 59 μέτρα. Χωρίς να είναι φορτωμένο ζυγίζει 55.000 τόνους. Δεδομένων των μεγεθών αυτών, το Triple-E δεν θα μπορεί να διασχίσει τη διώρυγα του Παναμά.
Το όνομα Triple-E προέρχεται από τις τρεις βασικές αρχές που θα πληροί: Οικονομία κλίμακας, Ενεργειακή αποδοτικότητα και Φιλικότητα προς το περιβάλλον.
Οι υπολογισμοί θέλουν το Triple-E να καταναλώνει 30% λιγότερα καύσιμα από τα μεγαλύτερα πλοία των ανταγωνιστών. Αυτό βέβαια θα έχει σαν αποτέλεσμα, η ταχύτητά του να μην είναι ιδιαίτερα μεγάλη, καθώς είναι σχεδιασμένο να ταξιδεύει με 16 κόμβους, ώστε να επιτυγχάνει τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση.
Η κατασκευή, ο έλεγχος και τη παράδοση μόλις ενός Triple-E απαιτεί έναν ολόκληρο χρόνο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατασκευή τέτοιων πλοίων αποτελεί ένα οικονομικό ρίσκο για τη δανέζικη εταιρεία. «Εάν κάνεις λάθος, καταλήγεις νεκρός» λέει ο οικονομολόγος Marc Levinson, συμπληρώνοντας ότι «Όταν μια εταιρεία σαν την Maersk παραγγέλνει τέτοια πλοία, ουσιαστικά ποντάρει την εταιρεία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου