ΕΙΔΗΣΕΙΣ******

Ένας άνθρωπος που δεν προχωράει δεν αφήνει ίχνη.

RECENT POSTS

Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2011

Τελικά, μόνο ο Βαρδάρης σώζει τη Θεσσαλονίκη


Τελικά, για άλλη μια φορά, μας έσωσε ο Βαρδάρης. Ο βορειοδυτικός άνεμος «έδιωξε» το επεισόδιο ατμοσφαιρικής ρύπανσης που ταλαιπώρησε τη Θεσσαλονίκη, για τουλάχιστον επτά ημέρες, κατά τις οποίες τα αιωρούμενα σωματίδια κυρίως στο κέντρο της πόλης, την Καλαμαριά και το Πανόραμα χτύπησαν «κόκκινο», ξεπερνώντας κατά πολύ το όριο συναγερμού των 110 μg/κ.μ. Το φαινόμενο της θερμοκρασιακής αναστροφής που όλο αυτό το διάστημα εγκλώβιζε τους ρύπους στην ατμόσφαιρα της Θεσσαλονίκης μας εγκατέλειψε την Πέμπτη, αφού ώς και την Τετάρτη οι σταθμοί ατμοσφαιρικής ρύπανσης του δήμου Θεσσαλονίκης έδειξαν μέση τιμή σωματιδίων στα 139 μg/κ.μ. στην Εγνατία, 136 μg/κ.μ. στη Λαγκαδά και 94 μg/κ.μ. στην 25ης Μαρτίου.
Το επεισόδιο αυτό, που για πρώτη φορά εμφανίστηκε στη Θεσσαλονίκη σε αυτήν την έκταση και από φυσικά αίτια, αντιμετωπίστηκε με μάλλον συντηρητικά μέτρα τα οποία αποφασίστηκαν σε σύσκεψη υπό τον αντιπεριφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα. Ετσι, ενώ το ΦΕΚ 1652 του Αυγούστου του 2008, προβλέπει σε αυτές τις περιπτώσεις πιο δραστικά μέτρα, όπως για παράδειγμα κλείσιμο σχολείων, οι φορείς αποφάσισαν στη σύσκεψη αυτή να περιοριστούν σε ήπιας μορφής ενέργειες, για να μην προκαλέσουν πανικό στους πολίτες. Ανεξαρτήτως πάντως της τελικής αποτελεσματικότητας των ενεργειών, το επεισόδιο θα έπρεπε να αποτελέσει αφορμή για να διαπιστωθούν και κυρίως να διορθωθούν οι ελλείψεις, όπως για παράδειγμα η ανυπαρξία κυκλοφοριακής μελέτης για την εφαρμογή δακτυλίου, μέτρο που προβλέπεται στο ΦΕΚ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου