Κυριακή 15 Μαΐου 2011

Ιδιωτικοποίηση των δημοτικών υπηρεσιών καθαριότητας


Τη συμμετοχή ιδιωτών στην αποκομιδή των απορριμμάτων στους δήμους, οι οποίοι θα λειτουργούν συμπληρωματικά με τις δημοτικές υπηρεσίες καθαριότητας, προβλέπει τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Εσωτερικών στο νομοσχέδιο για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση.Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση εμφανίζεται να συμφωνεί η πλειοψηφία των 325 δημάρχων, ενώ παράλληλα η κυβέρνηση ανοίγει μέτωπο με το συνδικάτο των εργαζομένων στους δήμους (ΠΟΕ ΟΤΑ), το οποίο απαντά με 24ωρη απεργία την ερχόμενη Τετάρτη καταγγέλλοντας κυβερνητικές μεθοδεύσεις για ιδιωτικοποίηση των δημοτικών υπηρεσιών καθαριότητας.
Η τροπολογία του υπουργείου Εσωτερικών προβλέπει ότι για τις υπηρεσίες συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών, καθώς και για την καθαριότητα κοινόχρηστων χώρων και δημοτικών κτιρίων μπορούν οι δήμοι να συνάψουν συμβάσεις με ιδιώτες, έπειτα από αιτιολογημένη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.
Στην απόφαση θα πρέπει να τεκμηριώνεται η αδυναμία εκτέλεσης των συγκεκριμένων υπηρεσιών με τα μέσα του δήμου και να καθορίζονται η διάρκεια, η περιοχή και το αντικείμενο των υπηρεσιών που θα παρέχονται.
Σύμφωνα με στελέχη του υπ. Εσωτερικών δεν γίνεται παραχώρηση της αρμοδιότητας που αφορά την καθαριότητα, η οποία παραμένει στη δικαιοδοσία των ΟΤΑ.
Η ρύθμιση αφορά νησιωτικούς δήμους οι οποίοι δέχονται χιλιάδες επισκέπτες το καλοκαίρι και δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες της καθαριότητας με το μόνιμο και το εποχικό προσωπικό, ή ορεινούς δήμους όπου οι υπηρεσίες καθαριότητας δεν μπορούν να καλύψουν απομακρυσμένες περιοχές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου